Do diskuze o koupi ČOV ČESKÝ KRUMLOV proto přinášíme materiál (zpracovaný Antonínem Princem) se závěrem, že transakci tohoto rozměru by měla předcházet důkladná ekonomická analýza a odborné posouzení technického stavu zařízení, včetně plánu investic oprav a výhledu kalkulace ceny.
Materiál upozorňuje na reálná nebezpečí zvažovaných variant, ovšem současně koriguje obavy z možného neúměrného zdražení stočného po změně provozovatele. Cenová kalkulace totiž podléhá státní regulaci jako věcně usměrňovaná. Především však materiál pro varianty odkoupení ČOV a Štoly do obecního vlastnictví, ať už samostatně Českým Krumlovem nebo společně s městem Větřní, uvádí 6 předpokladů pro odstranění současné vysoké míry pochybností o celém případu.
Nezbytně nutné je zpracovat odbornou technicko-ekonomickou analýzu, která prokáže výhodnost zvažované varianty, doložit předpoklad kompletního financování, návrhy souvisejících smluv, vč. ceny a jejího vývoje, návrh kalkulace stočného pro obyvatele, vč. předpokládaného vývoje min. na období 10 let, zajištění vztahů s dodavateli služeb a projednat s MZe možnost snížení projektované kapacity ČOV na dnes reálnou. Svůj další postup by mělo město projednat s ministerstvy - MŽP, MZe - s cílem získat jejich maximální součinnost a metodickou pomoc.
Výhodu vidíme ve variantě společného postupu a vlastnictví s městem Větřní pro odstranění nejistoty v budoucnu a vytvoření silnější vyjednávací pozice.
Závěrem materiál konstatuje, že koupě stávající ČOV a Štoly se jeví jako vhodné řešení, avšak výhradně pro město nebo obě města. Každý jiný zájemce o koupi se totiž ocitne v daleko větší nejistotě vzhledem k variantám, které města mají k dispozici, a naprosté nejistotě u třetího partnera. Pozici města proto současně hodnotí jako silnější, než je dosud prezentována. Návrh kupní ceny z uvedených důvodů nepovažuje za odpovídající.
Materiál byl již předán vedení města jako podklad pro další projednání v zastupitelstvu města a nyní jej ZDE zveřejňujeme pro zájemce z řad veřejnosti.