Ing. Jaromír Kohlíček, CSc.

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,91. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

10.03.2019 19:02:49

Krátký pohled na dopravu.

Krátký pohled na dopravu.

Na ministerstvu vnitra, na rozdíl od strojvůdců, se patrně přesčasy nenosí.

 Děda by mašinfíra. Řidič lokomotivy není to správné slovo. On byl strojvůdce. To slovo v sobě skrývá spoustu vědomostí, které musel vstřebat a také přísné zkoušky, kterým byl pravidelně podrobován. A musel vždy uspět. Asi by se on i jeho kamarád pan Řehák notně divili, co za hloupost na ně nyní zkouší pan ministr. Jaké body? Buď umíš, nebo neumíš. A pokud se stane nehoda, je nutné ji přísně vyšetřit. Na dráze nejsou amatéři, kteří by jednou za rok vytáhli povoz z garáže a jejichž oprávnění bylo testováno podle předpisů platných před drahnými lety.

Pokud se v poslední době nahromadily nehody, není jistě vše v pořádku. Je notoricky známo, že po rozdělení železnice na různé podniky, po „otevření trhu“, po likvidaci učňovského školství a snaze rozbourat i systém průmyslovek nám již delší dobu chybí kvalifikovaní pracovníci. Podobně jako v jiných oborech se rozmáhá nešvar několika zaměstnání v oboru, chybějící pracovníci jsou kompenzováni přesčasy. I strojvůdce je však jen člověk a nedostatek odpočinku a únava může vykonat své.

V Pařížském metru mají linku číslo 14., jezdí bezobslužně již řadu let. Na hlavních tratích se v řadě států EU zavádí systém komunikace soupravy s infrastrukturou, který pomáhá řidiči v plnění úkolů. Přesto je základem dobrého výkonu vedle dokonalé znalosti dostatečný odpočinek.

Na našem ministerstvu dopravy nemáme v poslední době jednoduchý život. Zjevně chybí koncepce a rezortní předpisy ani po více než 4 letech se nijak zvlášť nezlepšily. Vinu bych nehledal u vrátných. Tak dlouho jako současný ministr se jen tak někdo v křesle neudržel. Poukazování na předchůdce není na místě. Skandální “odcházení„ zastaralé koncepce výběru mýta v době satelitních technologií ukazuje na zásadní mezery v koncepční práci. 

Nejdůležitější vodní cesta – labská – se stále nemůže racionálně pohnout dopředu. Pseudozelené argumenty nemohou vysvětlit neschopnost připravit projekt k posouzení vlivu na životní prostředí ve tvaru, který by „prošel“ u staveb u Děčína. O tzv. „Slavíkových ostrovech“ by se dal napsat román. A stále není vidět na těchto hlavních směrech pokrok. Buď jde o neschopnost nebo jsou předpisy a zákony v takovém stavu, že se není možné v nich se ctí rozebrat. 

A kdo je tedy zodpovědný za vývoj stavu věcí? Kdo jiný než ministr a jeho nejbližší spolupracovníci! Nebo to budeme stále nazývat dědictvím „totality“??

Tak si to shrňme. Mýto se snad již pohne, o skutečném řešení na železnici však zatím nevíme, voda rozhodně není „za vodou“. Úspěchy na všech frontách. Nebo se mýlím?

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama