Nicméně elektromobilita je určitě věc, které je třeba se věnovat. Není to jen o cílech, které jsou možná přemrštěné, ale o tom, že chceme, aby naše města měla čistější vzduch a v tomto elektromobilita je hlavním způsobem, jak tomu pomoci.
Jenže v ČR se dosud tváříme, jak kdyby se nic nedělo a žádná elektromobilita a doprava s nízkými emisemi jako CNG se nikam neposunula a není možné jí v České republice výrazně rozvíjet tak, aby to prospělo ovzduší ve městech. Zcela nám chybí infrastruktura. Na celou ČR je v současnosti 400 nabíječek pro elektromobily, přitom jen v Amsterdamu, je jich dnes již 800. Ani státní správa, která by měla jít lidem příkladem, tato auta nenakupuje. Emise v dopravě veselou rostou dál a nás všechny hubí čím dál více znečištění z aut ve městech. Na konci minulého roku jsme se obrátila s dopisem na ministra Brabce, co s věcí hodlá dělat. A stejně jako od jeho šéfa (p. Babiše) zaznělo, že je vše v pořádku a žádnou větší podporu nemáme čekat. Nikdo nechce, aby stát platil lidem nákupy elektromobilů, ale nebudovat ani infrastrukturu je naprostá hloupost. Stejně tak je hloupé, že více nemotivujeme státní správu a samosprávu k nákupu elektromobilů. Přitom na běžný obslužný provoz ve městech jsou elektromobily ideální, například auta pro vývoz košů a úklid ulic, která zbytečně smrdí v centru měst či hromadná doprava by mohla být mnohem více elektromobilní nebo na pohon CNG.
Vládě a zejména Ministerstvu životního prostředí chybí kreativita, kde všude můžeme uplatnit elektromobilitu a nízkoemisní dopravu, abychom zlepšili ovzduší v našich městech. Je třeba se probrat, připravovat konkrétní programy a ne jen hezky mluvit a případně žehrat na příliš ambiciózní cíle Evropské unie.