Pracovníci tak mají nyní k dispozici celkem osm kol, čtyři v budově magistrátu v ulici Štrossova, další čtyři kola najdou v ulici U Divadla.
„Rovinatý terén v Pardubicích je podobně jako v Nizozemsku pro dopravu na kolech takřka ideální, navíc máme ve městě i jeho okolí velmi dobrou síť cyklostezek,“ uvedl pardubický primátor Martin Charvát.
Pardubický magistrát, který v současné době zaměstnává zhruba 400 pracovníků, sídlí ve více budovách v centru města. „Stojany se služebními koly máme v současnosti zatím jen u dvou budov, v ulicích U Divadla a Štrossova. Až si na nový systém sdílených kol zaměstnanci postupně zvyknou, plánujeme počet kol rozšířit i na některé další budovy úřadu,“ doplnil tajemník magistrátu Michal Zitko s tím, že pracovníci mají nyní k dispozici celkem osm kol.
Vedení magistrátu si od využívání služebních kol slibuje mimo jiné i snížení počtu výjezdů služebními automobily. „Kola mohou naši zaměstnanci využívat jednak k cestám na různá jednání mimo úřad, mohou je samozřejmě používat také k cestám mezi jednotlivými budovami magistrátu,“ vysvětlil primátor Charvát.
Dosud mohli služební kola využívat jen někteří pracovníci magistrátu, a to podle konkrétních agend. „Kola měli k dispozici například kolegové na odboru majetku a investic nebo referenti na stavebním úřadu. Novým systémem sdílení služebních kol jsme chtěli tyto možnosti otevřít prakticky všem pracovníkům magistrátu,“ dodal tajemník Zitko.
Kola si mohou zaměstnanci pardubického magistrátu rezervovat k pracovním jízdám prostřednictvím jednoduché elektronické aplikace, kterou si pro tyto potřeby magistrát vytvořil vlastními silami. Klíče od služebních kol jsou vybaveny čipy, které si pardubičtí úředníci vyzvedávají z trezorů po zadání vlastního PIN kódu. Pro plošné používání služebních kol musel magistrát upravit některé vnitřní předpisy, v nichž například svým zaměstnancům doporučuje, aby při jízdách používali helmu.