Josef Dobeš v rozhovoru do krve brání svůj nápad na testování žáků 5. a 9. tříd, proti kterému se v současné době přidaly i odbory, které Josefa Dobeše kritizují i kvůli financování škol a platovým tabulkám, za což já osobně kritizuji ministra školství dlouhodobě. Jsem rád, že mám v tomto podporu i samotných učitelů, kteří jsou s dětmi v každodenním styku a vědí, že podle výkonů v jednom testu v páté třídě nelze hodnotit studijní předpoklady jednotlivých žáků. Pokud tedy Josef Dobeš testování v 5. a 9. třídách bere jako faktickou kastaci dětí, nemá ve své funkci co dělat.
Dalšími kontroverzemi, které se v rozhovoru objevují je naprostá bagatelizace jak nedávného policejního zásahu na ministerstvu školství kvůli pochybnému tendru, tak uniklého seznamu podporovaných romských dětí. Podle mého názoru se jedná o velmi závažné věci, nad kterými nelze jen tak mávnout rukou, jak to ministr školství předvádí.
Josef Dobeš dlouhodobě dokazuje, že jeho jmenování ministrem školství nebyl žádný „přirozený výběr“ někoho, kdo resortu rozumí, ale spíše metoda kámen-nůžky-papír. Před časem Josef Dobeš pronášel věty typu „odborná veřejnost stojí za mnou“. Pane ministře, je třeba si přiznat, že je to přesně naopak...