„Rada Královéhradeckého kraje po podrobném a srozumitelném vypořádání se s poslední podanou námitkou na autobusový tendr společností ARRIVA neshledala důvody k jejímu vyhovění, a proto námitku zamítla. Trváme na tom, že námitka na soutěž byla neoprávněná. Rozhodování Rady Královéhradeckého kraje je u konce, nyní čekáme na rozhodnutí ÚOHS, kde ještě běží dvě správní řízení. To, které v minulosti probíhalo na základě návrhu Autobusové dopravy Podbořany, ÚOHS 31. července zastavil, “ sdělil první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy v říjnu loňského roku. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun. Tendr zajistí autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
Veřejná zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.
Vybraní dopravci, kteří budou zajišťovat pro kraj dopravu ve všech osmi oblastech Královéhradeckého kraje:
- Broumovsko – sdružení společností CDS Náchod a P-Transport
- Náchodsko – CDS Náchod
- Novoměstsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
- Trutnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
- Královédvorsko – BusLine KHK
- Jičínsko – BusLine KHK
- Rychnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
- Hradecko – BusLine KHK
Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.