Projekt financovalo kromě kraje také Statutární město Ostrava, přispěly evropské fondy a stát.
Celkové náklady na projekt „Silnice II/478 prodloužená Mostní I. etapa“ dosáhly zhruba 132 milionů korun včetně DPH. Nejvyšší část pokryly evropské peníze – 103,76 milionu korun. Moravskoslezský kraj přispěl 15,84 milionu korun, Statutární město Ostrava 6,3 milionu korun a stát se prostřednictvím Ministerstva pro místní rozvoj podílel částkou 6,1 milionu korun. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG, a. s.
„Jsem rád, že se podařilo dát cestu do provozu v předstihu. Prodlouženou Mostní totiž potřebujeme jako sůl. Nová silnice nejenže spojí Hrabovou s Vratimovem a napojí je na dálnici z Ostravy do Frýdku-Místku, ale hlavně odvede z obytné zóny tranzitní dopravu. Velmi se tak uleví obyvatelům Hrabové, kterým projíždějící kamiony znepříjemňovaly život,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
Součástí projektu vybudování prodloužené Mostní byly i další stavby. „Zároveň s novou 1,3kilometrovou komunikací se postavily 3 mosty, nové chodníky, cyklostezka, veřejné osvětlení. Lidé, kteří bydlí v blízkosti silnice, nemusí mít obavu z nadměrného hluku, protože ji lemuje i nová protihluková stěna. Počítali jsme i s terénními úpravami a výsadbou zeleně,“ řekl náměstek moravskoslezského hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania s tím, že také silniční provoz v této části krajského města bude díky nové komunikaci bezpečnější a plynulejší.
„Podle dokumentace a původních předpokladů měla být stavba prodloužené Mostní dokončena začátkem září. Těší mě, že na ni můžeme řidiče pustit už dnes odpoledne, tedy 22. srpna od 15 hodin,“ dodal náměstek hejtmana Jaroslav Kania.
„Každé dopravní odlehčení ve městě je velmi vítané nejen pro řidiče, ale také pro obyvatele. Ostrava přispěla ze svého rozpočtu na komunikace pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení, izolační zeleň a vegetační úpravy,“ řekl náměstek ostravského primátora Radim Babinec.