Mgr. Jana Mračková Vildumetzová

  • ANO 2011
  • Sokolov
  • senátorka
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.10.2019 5:35:00

S mýtem by se měla částka na opravy zvyšovat

S mýtem by se měla částka na opravy zvyšovat

O opatřeních v souvislosti se zavedením mýta a o financích na opravy silnic II. a III. tříd jednali v Praze hejtmani na zasedání Rady Asociace krajů ČR. Zabývali se také možnostmi získat dotace na řešení kůrovcové kalamity.

 Jedním ze zásadních témat se opět stalo budoucí rozšíření platby mýta na silnicích I. třídy. „I když s tím nesouhlasíme, musíme od ledna 2020 akceptovat zavádění mýtného systému na dalších 870 kilometrech silnic I. třídy. Žádáme ale, aby to vláda vyřešila tak, že se legislativně omezí tranzit na II. a III. třídách, tedy se zakáže vjezd tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun na tyto silnice,“ uvedla Jana Mračková Vildumetzová a dodala, že kraje řeší i umístění dopravních značek se zákazem tranzitu tam, kde by hrozilo objíždění úseků zpoplatněných mýtem i v případě automobilů nad 3, 5 tuny. „Pozitivně vnímáme, že stát hodlá legislativně vyřešit objíždění zpoplatněných úseků silnic I. třídy zákazem vjezdu tranzitní nákladní kamionové dopravy na krajské silnice. Současně však požadujeme rozšíření nově nastaveného mýtného systému na silnicích I. třídy o další úseky, kde hrozí objíždění nově zpoplatněných silnic,“ doplnila s tím, že si jsou hejtmani vědomi zhoršení bezpečnosti na silnicích v obcích, kudy komunikace vedou, a uvědomují si i obavy obyvatel ze zhoršení životního prostředí v těchto oblastech.

Hovořilo se i o tom, že kraje opět budou požadovat od státu konkrétní sumu na opravy krajských silnic. „Na příští rok budeme opět od státu požadovat 4 miliardy korun. A v souvislosti se zavedením mýta by se částka na opravy silnic měla postupně zvyšovat. Silnice II. a III. tříd navíc devastují nákladní vozy, které odvážejí kvůli kůrovcové kalamitě vytěžené dřevo,“ zdůraznila předsedkyně Rady Asociace krajů, která připomněla, že ministr dopravy také slíbil vypsat dotační program pro kraje na pořizování nízkorychlostních a vysokorychlostních vah z důvodu ochrany před průjezdem přetížených kamionů.

Na pořadu jednání byla i kůrovcová kalamita, jež postupně zachvacuje všechny regiony. Hejtmani na zasedání pozvali zástupce Ministerstva zemědělství, Lesů ČR a SVOL ČR. Ti potvrdili, že vláda uvolnila 1, 5 miliardy korun pro vlastníky lesů, ale čeká se na potřebnou legislativu k tomu, aby bylo možné vypsat dotační program. „Je to celorepublikový problém, který se netýká jen některých krajů. Proto potřebujeme rychle metodiku čerpání dotací, aby mohli žadatelé podat žádosti a k vyplacení dotací došlo co nejrychleji,“ uvedl Jiří Běhounek, místopředseda Rady Asociace krajů a hejtman Kraje Vysočina. Předsedkyně Rady Asociace krajů vysvětlila, že žádný kraj se nebrání administraci spojené s udělováním dotací, stojí to na tom, aby legislativní změna bez problémů prošla Senátem.

Hostem jednání se stal rovněž ministr zahraničí Tomáš Petříček, který informoval hejtmany o tom, že ministerstvo zahraničí chce otevřít ekonomické mise krajům, aby se jejich prostřednictvím mohly rozvíjet aktivity podnikatelů z ČR v různých částech světa.

Další jednání Rady Asociace krajů ČR se uskuteční 10. – 11. 12. 2019 v Královéhradeckém kraji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama