Čtenářská gramotnost se vrací na úroveň roku 2000 (490 bodů), matematická gramotnost se od roku 2003 zhoršuje (499 bodů) a přírodovědná gramotnost je na tom vývojově podobně jako matematická (497 BODŮ). Maximální počet bodů je 550. Tvrzení, že jsme na tom stejně nebo lépe než průměr OECD mě neuklidňuje. My přece chceme mít u nás v ČR to nejlepší... Za mě jsou důležité informace, že je u nás poskytování výuky značně omezeno nedostatkem učitelů. 30% žáků je vystaveno "nevhodnému chování ze strany spolužáků" (je to šikana nebo ne?) Šikanovaní žáci uvádí, že chodí za školu. Proč asi? 29% uvádí, že v češtině se nám rozmohl takový nešvar - vyrušování a nekázeň. 55% žáků uvádí, že učitel učí rád. Stačí to? 19% procent žáků sděluje, že jsou ve škole osamělí.
To, že dívky čtou lépe než chlapci, v matematice jsou na tom podobně a v přírodovědě jsou dívky mírně lepší pro mě opravdu není zásadní informace.
Opravdu je současný stav jen o platech učitelů??? Jsem přesvědčen, že ne.