Současná dvojkolejná konstrukce nahradila původní jednokolejnou už po třech dekádách provozu v roce 1901. Pražané proti tomu zprvu protestovali, postupně ale nový most přijali za svůj, umožnil totiž potřebné rozšíření železniční dopravy. A stejnou situaci zažíváme i dnes.
Výtoň je dnes úzkým hrdlem železniční sítě, které musíme rozšířit, abychom zvládli rostoucí požadavky na příměstskou i regionální dopravu.
Revitalizace se spolu s novou zastávkou na trati stane základem transformace celé lokality, která je dnes spíše neprostupnou křižovatkou, a vdechne jí nový život.
Původní konstrukce bude v případě nové výstavby přesunuta a spojí Velkou Chuchli a Modřany. Díky tomu dojde také k propojení dvou významných cyklotras podél Vltavy. Součástí návrhu bude i návrat původních secesních prvků a oprava konstrukce.
Nový železniční most by rovněž měl mít ocelové oblouky a hlavně tři koleje. Třetí kolej je totiž klíčový prvek pro rozvoj pražské i regionální železniční sítě. Vzácné a stále funkční kamenné pilíře budou zachovány a léta uzavřené kamenné oblouky budou díky úpravě zpřístupněny a využity například pro kavárnu.
Za přínosnou spolupráci díky kolegům ze Správy železnic, Ministerstva dopravy a Zdeňku Hřibovi, náměstkovi pro dopravu.