Během podzimu se připraví postup, například mezinárodní architektonický workshop, který nám na vše odpoví. Už nyní ale víme, že prioritou je výstavba Železničního uzlu Praha čili nové linky metra a vysokorychlostních tratí.
Jižní a severní zhlaví hlavního nádraží jsou jedny z nejsložitějších v Evropě. Na velmi krátkém úseku se sbíhá hodně kolejí a může se ukázat, že větší zástavba nad kolejištěm není technologicky možná, tak aby to neohrozilo rozvoj nádraží jako hlavního dopravní uzlu v zemi.
Dalším významnou podmínkou je, že zástavba musí sloužit Pražanům. Kromě kanceláří musí být nové budovy určeny i pro bydlení, obchody nebo služby. V místě by měly vzniknout i dvě veřejné budovy, které budou plnit kulturní či vzdělávací roli. Ochráněna musí být i historická hodnota v území.
Obdobné úspěšné a kvalitní projekty výstavby nad kolejišti známe z Evropy. Principiálně je to dobrá myšlenka a má svůj potenciál i v pražském kontextu. Zásadním faktorem je ale definice a prioritizace veřejného zájmu.