„Jsem rád, že se mi spolu s novým výkonným ředitelem a jeho technickým náměstkem podařilo přesvědčit kolegy v radě města, že dlouhodobé přehlížení technického stavu tramvajových tratí je neudržitelné. Do oprav tramvajových tratí jsme začali výrazně investovat především v posledních dvou letech. Veškeré náklady tramvajového provozu, včetně oprav v režii města, jsou nyní ve výši 314 milionů korun. Důvodem dosud realizovaných rekonstrukcí byl zejména neuspokojivý technický stav tramvajových tratí, způsobený jejich dlouhodobým podfinancováním,“ popsal primátor Antonín Staněk. „Na základě pravidelných diagnostik technického stavu tramvajových tratí, jsme nyní schválili také plán opravných prací na rok 2018,“ vysvětlil primátor.
Podle plánu se v příštím roce dočkají opravy tramvajové koleje u Okresního soudu včetně výhybkového zhlaví v Havlíčkově ulici, tramvajová trať v Brněnské ulici i tramvajová trať na tř. Míru a Palackého ulici. Opravami projde také trakční zařízení Okresní soud - zhlaví tř. Svobody a stejně tak i trakční zařízení Náměstí Hrdinů – zhlaví tř. Svobody, Palackého.
„Plán oprav musí v dostatečném předstihu reflektovat koordinaci výluk tramvajového provozu a brát ohled i na další plánované investice města. Patří mezi ně například rekonstrukce podchodu k fakultní nemocnici, kterou chceme uskutečnit právě v období, kdy se bude opravovat tramvajová trať v Brněnské ulici,“ objasnil primátor Antonín Staněk. Podchod z roku 1982, který se nachází v nevyhovujícím technickém stavu, čeká kompletní rekonstrukce včetně nového zastřešení, opláštění, prosklení a osvětlení. Předpokládané náklady na opravu jsou ve výši téměř 13 milionů korun.
„Z přehledu kompenzací vůči Dopravnímu podniku města Olomouce z let 2007 – 2017 jednoznačně vyplývá, že zatímco náklady města v autobusové dopravě se pohybují již cca 10 let v průměru kolem 180 milionů korun za rok, náklady tramvajové trakce výrazně rostou,“ zdůraznil primátor Staněk. Zatímco před zavedením tramvajové dopravy na Trnkovu se pohybovaly zhruba kolem 170 milionů za rok, po zavedení se zvýšily na cca 190 milionů a loni náklady tramvajové trakce vzrostly na 241 milionů. „Předpoklad letošního roku je zmiňovaných 314 milionů, což je ve srovnání s rokem 2007 téměř o polovinu více, přičemž důvodem růstu nákladů jsou především opravy tratí,“ uzavřel primátor.