doc. PhDr. Miroslav Grebeníček, CSc.

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,84. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

01.06.2014 17:38:39 - Kysilková Adéla

problémy školství

Zajímalo by mě, zda jste sledoval dnešní Partii na téma školství a zajímalo by mě zda máte nějaké řešení problémů, které jste zde třeba postrádal?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

02.06.2014 11:13:41 - doc. PhDr. Miroslav Grebeníček, CSc.
 Nesledoval jsem nedělní Partii. Ovšem názory ministra a problémy resortu pochopitelně jako místopředseda sněmovního výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu znám. Mohu tedy obecně říci, že podle mého mínění a poznatků k hlavním problémům školství patří dlouhodobě podfinancovanost, chaotičnost řízení a provádění reforem a někdy i pseudoreforem, ale také dlouhodobě rozpačité nebo i vyloženě slabé metodické vedení a neefektivní nebo chybějící zpětné vazby, málo efektivní kontrola průběhu a výsledků vzdělávání. Mimořádnou roli a odpovědnost má v této situaci vláda a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, ale také ředitelé škol, kteří by měli být schopni vytvářet dobré pracovní prostředí, spravedlivě odměňovat a motivovat pedagogy a další zaměstnance a spoluvytvářet příznivé klima svých škol. Co dnes je ovlivnitelné jen velmi obtížně, to je vnější společenské prostředí, které velmi často nepřeje skutečným lidským hodnotám a které vystavuje i rodinu mimořádným existenčním tlakům. O mnoha nedostatcích se ví a jedním z největších problémů není to, že by chyběla zázračná a rychlá řešení, ale to, že dlouhodobě chybí ochota a kvalifikovaná snaha těch, kdo rozhodují a vzdělávání ovlivňují, řešit účinně, včas a systematicky vážné problémy, které jsou obecně známé.