Či opravy nádražních budov v Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci, Písku a Strakonicích. To jsou jedny z nejdůležitějších bodů Memoranda o spolupráci Jihočeského kraje a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) při rozvoji dopravní infrastruktury a zajištění provozu na železnici na jihu Čech.
Dokument podepsali v úterý 26. srpna 2014 v Českých Budějovicích jihočeský hejtman Jiří Zimola a generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
„Chtěli jsme se setkat s vedením SŽDC a společně pojmenovat ty problémy, které trápí nás z pohledu Jihočeského kraje. A znát jejich názor, zda vůbec jsou ochotní na jejich řešení spolupracovat. Největší význam ohledně podepsaného memoranda proto vidím v tom, že se nám podařilo domluvit na konkrétních věcech, které jsou opravdu řešitelné. Za což panu generálnímu řediteli i jeho týmu děkuji,“ zdůraznil Zimola.
Na jihu Čech jsme se domluvili v rekordně krátké době
Surý připomněl, že uvedené memorandum se připravovalo od června 2014 a do jeho podpisu uběhla velmi krátká doba. „Jinde se tento proces táhne léta a ještě se tam nakonec nedohodneme. Proto bych chtěl poděkovat panu hejtmanovi i jeho týmu za pozitivní přístup,“ dodal.
Zároveň Surý vzkázal obyvatelům na jihu Čech, aby omluvili situaci, která nyní na železnici panuje a poprosil je o trpělivost s tím, že výsledek bude stát za to.
Dobré spojení s Prahou i s Horními Rakousy
Díky podpisu memoranda už nyní podle hejtmana půjde brát položku po položce a jejich řešení si postupně odškrtávat. „Mezi naše hlavní priority patří dostavba IV. železničního koridoru až do Českých Budějovic a na něj navazující dobré spojení s Horními Rakousy po dvoukolejné trati. Dále rekonstrukce tratí ve směru Budějovice – Volary, kde se na tom již pracuje, rekonstrukce trati Strakonice – Volary, či elektrifikace trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic,“ vyjmenoval Zimola.
Na řadu by měla konečně také přijít i oprava a modernizace chátrajících nádražních budov, aby jejich stav odpovídal 21. století. „Zejména se jedné o stanice v Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci, Písku a Strakonicích,“ upřesnil Zimola.
Asi v nejhorším stavu je přitom budova českobudějovického nádraží, kde ale její rekonstrukci brzdí komplikované majetko-právní vztahy.