Její pořízení bylo součástí projektu Doplnění infrastruktury letiště Brno-Tuřany, spolufinancovaného z Regionálního operačního programu Jihovýchod.
Doplnění infrastruktury letiště schválila Rada Jihomoravského kraje v roce 2008, kdy byla podána žádost o podporu projektu z evropských prostředků. Výbor Regionální rady Jihovýchod projekt v říjnu 2008 schválil. Cílem projektu bylo zvýšení bezpečnosti provozu letiště a částečně také separace cestujících ze schengenského prostoru a mimo tento prostor.
Hejtman Hašek dnes ocenil, že v první etapě projektu byly již zakoupeny dva nízkopodlažní letištní autobusy, které nyní zajišťují komfort a bezpečnost cestujících pro přepravu mezi odbavovacími halami a dopravními letouny. Ve druhé etapě projektu došlo na rozšíření technického vybavení stanice Hasičského záchranného sboru, působícího na mezinárodním letišti Brno-Tuřany nákupem letištní cisternové automobilové stříkačky (dále CAS) s cílem zvýšit úroveň bezpečnosti provozu letiště a jeho uživatelů a zvýšit technickou připravenost pro akutní zásah v případě krizové situace.
„Přítomnost CAS má bezprostřední vliv na statut letiště a jeho způsobilost zajišťovat služby mezinárodního veřejného letiště,“ vysvětlil hejtman Michal Hašek důvody, které vedly k této investici, na jejímž financování se podílely evropské fondy, státní rozpočet a Jihomoravský kraj. Hejtman řekl, že kraj dbá na zlepšování infrastruktury letiště, jehož zapojení do sítě mezinárodních spojů kraj považuje za jednu z důležitých podmínek dalšího hospodářského i společenského růstu regionu. Na celkových nákladech nákupu autobusů a stříkačky se podílela evropská dotace a státní rozpočet částkou 24 327 500 Kč, Jihomoravský kraj přispěl jako příjemce projektu částkou 7 089 500 Kč.
Na základě výběrového řízení koupil Jihomoravský kraj cisternovou automobilovou stříkačku Actros 3360 A 42 6x6 od firmy Ziegler, postavenou na podvozku Mercedes Benz. Stroj je vybaven nejmodernějšími technologiemi. Požární zásah lze uskutečnit z vozu vodou nebo pěnou, práškem i oxidem uhličitým. Vozidlo je vybaveno také příslušenstvím pro vniknutí do trupu letadla, přetlakovým ventilátorem, základním zdravotním příslušenstvím a detekčními přístroji, mimo dálkově ovládaný osvětlovací stožár je k dispozici i elektrocentrála a sada halogenových lamp k osvětlení místa zásahu.
Hejtman Michal Hašek na briefingu na brněnském letišti vyjádřil uspokojení z toho, že se navzdory hospodářské krizi v minulých dvou letech podařilo nejen zachovat význam brněnského letiště jako důležité brány do Jihomoravského kraje jak pro turisty, tak pro podnikatele a obchodníky, ale že v loňském roce bylo dokonce dohodnuto rozšíření počtu spojů mezi Brnem a Londýnem, zavedena pravidelná linka Brno-Bergamo (Miláno) a sezónní pravidelný spoj do Zadaru. Letos v březnu začne společnost Wizzair provozovat pravidelnou linku Brno-Řím (Fiumicino). Podle představitelů společnosti Letiště Brno se vedou konkrétní jednání také o dalších destinacích, s nimiž mají Brno spojit letecké linky. Jde o Geronu a Petrohrad, v turistické sezóně opět Zadar. Diskutuje se rovněž o zvýšení rotací na linkách do Bergama a do Moskvy. „Po dokončení těchto jednání bude doplněn letní letový řád,“ slíbil předseda představenstva Letiště Brno Jiří Filip.
Letový řád pravidelných letů i aktuální nabídku turistických destinací lze najít na webových stránkách letiště, dopravců i cestovních kanceláří. Na mezinárodních linkách mezi Brnem a dalšími městy cestovalo loni celkem 123 tisíc cestujících. V charterové dopravě letiště odbavilo 396 589 osob. Proti roku 2009 to znamená zhruba desetiprocentní snížení výkonů, ovlivněné mimo jiné i tíživou situací ČSA. Pravidelné spojení přes Prahu zaznamenalo sedmadvacetiprocentní pokles v důsledku radikálního omezení linek Českých aerolinií. Pravidelné spojení s Prahou se však podařilo obnovit ve spolupráci se společností CCA. Na lince Brno-Praha bylo odbaveno téměř 32 tisíc cestujících. Největší nárůst zaznamenala naopak linka do Moskvy - z 21 na 40 tisíc osob za rok. Turistické charterové lety spojily Brno se zhruba 25 destinacemi.