Mateřská škola je zřízena pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s autismem, mentálním postižením, více vadami i poruchami komunikace. Kapacita mateřské školy je dvacet dětí. Vyučování zde zajišťují zkušené speciální pedagožky s pedagogickou asistencí. Mateřská škola má dvě třídy a navštěvuje ji 15 dětí převážně z Plzně. Děti jsou přijímány na základě doporučení místního speciálně pedagogického centra nebo jiného školského poradenského zařízení, a to v rozmezí od tří do šesti let věku.
"Mateřská škola tohoto zaměření je velmi důležitá a doposud v celém kraji chyběla. Nabízí příjemné prostředí malé školy s nízkým počtem žáků ve třídách a s individuálním přístupem erudovaných učitelů a vychovatelů se zkušenostmi při práci s dětmi s různými typy postižení a jejich kombinací - určitě je tedy pro děti s poruchami autistického spektra daleko vhodnější než běžné školy," říká náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblasti školství, mládež, sport a ekonomika Jiří Struček.
(zleva) radní města Plzně Jiří Kuthan, náměstek hejtmana PK Jiří Struček a primátor města Plzně Martin Baxa při slavnostním otevření MŠ
Hlavní metodou vzdělávání je strukturované učení, tzn. strukturalizace, individualizace a vizualizace úkolů, postupů a nácviků, které dětem napomáhají porozumět tomu, co se od nich požaduje. Děti pracují podle svých individuálních schopností a možností na základě vypracovaného individuálně vzdělávacího plánu.
Vzdělávací program vychází ze školního vzdělávacího programu pro přípravný stupeň základní školy praktické. Cílem je připravit děti k dalšímu zvládání a plnění školních požadavků na vyšších stupních školních zařízení. Dítě po ukončení této mateřské školy může plnit povinnou školní docházku v jiné škole, ale v případě doporučení poradenského zařízení i na zdejší škole, ve stejné budově a to v základní škole praktické nebo základní škole speciální, které jsou zaměřeny na práci s dětmi s poruchami autistického spektra.