„Výstavba tzv. Všejanské spojky je jedním z našich plánů v oblasti zlepšení dopravní obslužnosti Mladoboleslavska a Milovicka a zároveň i jedním ze stěžejních bodů našeho záměru vybudovat v Božím Daru u Milovic národní průmyslovou zónu,“ připomněl hejtman Petera.
Nová železniční trať by měla měřit zhruba 8,5 km a protnout území bývalého vojenského újezdu sovětské armády. Navázala by na stávající úsek Lysá nad Labem – Milovice, který by propojila s tratí Mladá Boleslav – Nymburk. Součástí záměru je i zdvoukolejnění a elektrifikace stávající tratě mezi Čachovicemi a Mladou Boleslaví. Tyto úpravy by mj. znamenaly zrychlení železničního spojení mezi Mladou Boleslaví a Prahu a zlepšení dopravní dostupnosti obcí v okolí bývalého vojenského prostoru.
Ministr dopravy Dan Ťok na schůzce s hejtmanem přislíbil, že nechá prověřit stav studie proveditelnosti tohoto projektu, kterou připravila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), případně zadat její dokončení. Tento dokument bude zřejmě klíčový pro další osud projektu, který se ministru Ťokovi obecně zamlouvá. „Registrujeme zvyšující se poptávku cestujících po příměstské vlakové dopravě. Určitě bychom uvítali, kdyby i na trase Mladá Boleslav – Praha nechali lidé auta doma a využili ekologičtější způsob dopravy,“ konstatoval. Ministerstvo dopravy by chtělo tomuto trendu napomoci i výstavbou dalších záchytných parkovišť či půjčoven bicyklů, o jejichž rozšíření uvažuje.