Jednání vedl hejtman Středočeského kraje Josef Řihák a vedle náměstků hejtmana Pavla Jetenského a Zdeňka Syblíka se ho zúčastnili zástupci nejvýznamnějších středočeských zaměstnavatelů, profesních a odborových organizací.
„Informovali jsme odboráře a zaměstnavatele o aktuálním dění v kraji a společně hledali cesty, jak řešit problémy, které trápí naše spoluobčany. Především bychom chtěli pomoci snížit nezaměstnanost, přivést významné investory do míst, kde je málo pracovních příležitostí, a spolupracovat na možnostech získání peněz z rozvojových fondů Evropské unie,“ řekl středočeský hejtman Josef Řihák.
V úvodu jednání hejtman informoval o aktuální situaci v čerpání evropských dotací, zejména o Regionálním operačním programu Střední Čechy (ROP SČ). „Čerpání peněz z Evropské unie pokračuje, Regionální operační program Střední Čechy je úspěšný. Tím, jak se nám v poslední době podařilo snížit vysoutěžené ceny jednotlivých projektů, realizuje se více akcí za méně peněz. Pro vedení ROP SČ to znamená více práce s administrací jednotlivých projektů. Pokud jde o pozastavení proplácení již hotových projektů z Bruselu, jde o záležitost, kterou řeší Česká republika s vedením Evropské komise. Věřím, že brzy dojde k dohodě, i když jsou podle mého názoru bruselští úředníci na nás příliš přísní,“ řekl hejtman Josef Řihák.
Slova hejtmana o tom, že ROP SČ hospodaří velmi dobře, potvrdil i náměstek hejtmana Pavel Jetenský. „Při kontrole projektů nebyla zjištěna žádná nehospodárnost. ROP Střední Čechy má podle nezávislého auditu jednu z nejnižších chybovostí v České republice,“ připomněl náměstek hejtmana Pavel Jetenský.
František Neterda, předseda představenstva dozorčí rady Svazu dopravy ČR, upozornil na velké rozdíly mezi podobnými programy v různých operačních programech. „V dalším období bychom měli tyto programy sjednotit. Metodika zadávání projektů by měla být ve všech krajích stejná. A je špatné, že se v řadě programů nevyčerpaly všechny dostupné peníze,“ řekl František Neterda.
Michal Kadera, ředitel pro vnější vztahy akciové společnosti Škoda Auto, upozornil na problémy nekvalitní legislativy. „Především paralyzující zákon o zadávání veřejných zakázek doslova znemožnil řadě investorů žádat o veřejnou podporu na řadu kvalitních projektů. Středočeskému kraji přeji, aby se vše vysvětlilo a peníze z Bruselu brzy přišly,“ uvedl Michal Kadera.