Ing. Aleksandra Udženija

  • ODS
  • Hlavní město Praha
  • bydlení
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.04.2012 13:55:58 - Betinka

odpověď na dotaz

Paní radní, všimla jsem si, že se účastníte mnoha akcí včetně propagace elektokol. Velmi se mi to na Vás líbí. Jen bych se v souvislosti s podporou cyklistiky v Praze chtěla zeptat. Plánujete propagovat i rozšířená cyklostezek? Jezdit na kole je jedna věc, ale druhé je, že musíte mít kde jezdit. Například v Berlíně se kola využívají k dopravě hojně, ale taky máte všude cyklostezky. To podle mého názoru v centru Prahy chybí. Jaký je na to Váš názor? Děkuji za odpovědi B.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

24.04.2012 8:55:22 - Ing. Aleksandra Udženija
 Dobrý den,

chápu svou práci jako veřejnou službu. Vedle vyřizování náročné každodenní administrativní agendy je důležité neztratit kontakt s reálným světem. Tím, že můžu podpořit podobné akce, dokážu lépe poznat, jak se žije např. cyklistům v Praze a jaké to je, když na Vás zatroubí třeba spěchající, nerudný řidič, když jedete po silnici. Osobní zkušenost považuji za to nejdůležitější ve své práci.

V Praze existují kvalitní cyklostezky. V širším pražském centru je cca 25 km cyklostezek a chráněných cest, většinou se společným provozem chodců a cyklistů, v celé Praze je 144,9 km cyklostezek. V centru už jich mnoho nepřibude a není to ani žádoucí. Je to jedno z nejkoliznějších dopravních prostředí, na rozdíl od hlavního dopravního prostoru při společné jízdě s motorovými vozidly. Na bezpečnou oddělenou cyklistickou infrastrukturu na rozdíl od Berlína není v Praze ani prostor, ani mentalita uživatelů. Ale rozhodně budou v Praze realizována další dopravní řešení na komunikacích, jejich délka v Praze je zatím 67,5 km. Cyklostezek by mělo v tomto roce také přibýt: Barrandovský most - Malá Chuchle, podél Mladoboleslavské, Kačerov - Záběhlice, úpravy Na Slupi, nově dokončovaná stezka podél Vltavy v Hodkovičkách a možná se začnou stavět i rampy na zavěšenou cyklolávku v Komořanech. Na několika desítkách komunikací jsou připravována integrační opatření pro cyklisty, je připraveno víc než 300 dvoumístných cyklostojanů. Právě se chystá do tisku nová cyklomapa Prahy. Celková délka vyznačených cyklotras už přesáhla 500 km. Počet cyklistů se mezi roky 2010 a 2011 zvýšil o 46 %. Bylo uspokojivě vyřešeno jedno z kritických míst pražské cyklistické infrastruktury - křižovatka na nábřeží Kpt. Jaroše. atd.

Tuto problematiku sice nemám ve své kompetenci, nicméně např. při plánované revitalizaci volnočasového areálu Štvanice podpořím variantu, která bude řešit spojení ostrova s Prahou 8, Prahou 7 a centrem a bude myslet právě i na cyklisty.

S pozdravem

Aleksandra Udženija

radní pro oblast majetku a podpory podnikání HMP