Ovlivňování voleb agenturami
Kandidát na francouzského prezidenta Mélenchon vyzval opětovně v polovině března k zákazu zveřejňování výzkumů výsledků voleb šedesát dní před volbami (výzkumy označil opakovaně za „sondokracii“), Dle jeho mínění zůstávají výzkumy výsledků voleb stále rozhodujícím faktorem pro obecné posuzování potenciálních výsledků. Jaký je Váš názor na ovlivňování celkových výsledků voleb prostřednictvím agentur, které provádějí průzkumy preferencí jednotlivých politických stran k nadcházejícím volbám?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
22.03.2017 10:22:59 - Ing. Antonín Seďa
Výsledky řady voleb u nás ukázaly na obrovské rozdíly mezi odhady a konečnými výsledky. A to daleko nad rámec statistických chyb. Byl to záměr či neschopnost? A také připomenu vlastní průzkumy veřejnoprávní televize, které posléze umožnili podporu a vstup do parlamentu takovým politickým stranám či hnutím, jako Čtyřkoalice , Věcí veřejných atd. Také nevěřím ,že to byla náhoda. A co dlouhodobé podceňování výsledků KSČM ,to také není náhoda. Já osobně sledují průzkumy veřejného mínění z důvodu dlouhodobé časové řady a trendů. Jinak nejlepším a nejpřesnějším průzkumem voličské důvěry jsou volby.