Odpověď na vaši odpověď "Co že to Česko zamořilo?"
Pane Hermane, na jednu stranu jsem rád, že to konečně od vás zaznívá jasně a zřetelně, kdo komu se má přizpůsobovat. Na druhou stranu mě překvapujete: tedy skutky a činy onoho hosta? Inu dobrá, posuďme ty skutky a činy v obecné rovině: oni sem přicházejí ze zemí, kde právo a tolerance nejsou. Tady pak chtějí, abychom my tolerovali jejich jakési zvyklosti, které jsou nositeli onoho bezpráví v jejich zemi: modlitebny a šátky ve školách a na pracovištích, burky či nikáby, právo šaría, v Německu i dětské sňatky... Oni se pak vyčleňují ze společnosti, kterou ani neuznávají a když pak někdo z nich něco spáchá, ještě je omlouváme ve stylu: alkohol jim otupil mysl, nevěděl, že znásilnění dítěte či opilé ženy je nějaký zločin, nevěděl, že když žena řekne "ne", myslí tím "ne", považoval odhalenou ženu za prostitutku, takže chudák ji v souladu s jeho kulturou musel znásilnit... Mám pokračovat? Opakuji: islám je středověká sekta, co nevzala v potaz dějinný vývoj. Za 1400 let se nikam neposunuli.
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Vážený pisateli. S některými z Vašich tezí souhlasím, na některé mám jiný názor. Především se obávám generalizací typu "oni jsou takoví". Většinou totiž nejsou žádní anonymní "oni", ale konkrétní lidé s konkrétními osudy a životními postoji.
Osobně nemám nejmenší důvod islám jakkoli hájit. Faktem však zůstává, že to je jedno z velkých světových náboženství, k němuž se hlásí kolem miliardy lidí, jen o něco méně, než ke křesťanství. Vyvolat proti příslušníkům tohoto náboženství nějakou novodobou křížovou válku bych pokládal za nešťastné a je třeba tomu předejít. Vždycky je totiž lepší, když spolu lidé zasednou k jednacímu stolu, než když spolu nemluví.
Na druhou stranu není možné tolerovat porušování našich zákonů. Ať je porušuje kdokoli, musí nést následky. Tedy, problémem není, že je příslušníkem toho či onoho etnika nebo náboženství, ale zda porušuje zákon. Pokud zde s námi chtějí příchozí z jiných částí světa žít, musí respektovat naše zákony a zvyklosti. Pravidla stanovujeme my - hostitelé a na hostech je, aby je respektovali, pokud zde chtějí s námi být.