podvody na spotřebitele
Dobrý den, kam se mohu obrátit, když kupující klame spotřebitele? Příklad z dneška. Koupila jsem si dva croissanty - měly být s čokoládou a proto byly 2x dražší než obyčejné. V práci jsem si je chtěla sníst, ale čokoláda žádná. Mohu to někde nahlásit? A jak to dokázat? Nebo když je v potravinách něco (třeba brouk), který tam být nemá. On totiž prodejce může říct, že tam čokoláda byla a brouka jsme si tam nastrčili sami...Podobný problém. Co když vám nesedí položky na účtence s nákupem? Jak to dát vědět ostatním lidem, aby si na to dali pozor a třeba šli nakoupit jinam? Děkuji za výklad
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Dobrý den, podle povahy problémů, o kterých píšete, se lze obrátit buď na Českou obchodní inspekci (poctivost prodeje – např. správné účtování ceny), na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (dozor nad kvalitou potravinářských výrobků), a nad zdravotní nezávadností potravin živočišného původu pak dozor vykonává Státní veterinární správa ČR.
Níže připojuji kontakty na ústřední ředitele těchto institucí. Na jejich webových stránkách si můžete v případě zájmu dohledat i e-mailové adresy či kontaktní formuláře.
Děkuji Vám za důvěru.
Karel Tureček
Česká obchodní inspekce
Ing. Mojmír Bezecný, ústřední ředitel
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Telefon: +420 296 366 360
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Ing. Martin Klanica, ústřední ředitel
Květná 15, 603 00 Brno
tel.: +420 543 540 111
Ústřední veterinární správa Státní veterinární správy
MVDr. Zbyněk Semerád, ústřední ředitel
Slezská 100/7, 12056 Praha 2
Telefon: +420 227 010 111, +420 227 010 142