Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.09.2018 15:03:00 - Tiblochova

ČD-jízdné

Proč nabízí jízdné zadarmo, což je podle mě v kontextu toho, že někde okrádáte cestující na jízdném, paradox? Jestli vás chápu dobře, podle vás je normální, že lidé doplácí na to, že v dané stanici nemají ČD konkurenci? A proč ji nemají? Nebránil tomu snad dříve dosti stát? A proč tedy platíme na ČD i z našich daní? Není to proto, aby bylo mimo jiné možné zajistit spoje za stejnou cenu všude? Nebo to chcete, aby se z těch málo obydlených částí, kde jezdí vlak málo a je drahý všichni odstěhovali nebo je donutit si udělat řidičáky a auty tak znečišťovat životní prostředí?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

21.09.2018 8:30:37 - Ing. Martin Kolovratník

Hezký den, paní Tiblochová,
 
hned na úvod bych Vás chtěl upozornit, že rozhodně my, poslanci, nikoho na jízdném „neokrádáme“. Respektive se vás musím zeptat: kdo, kde, jak a koho „okrádá na jízdném“?  Tvorbu cenové politiky si totiž určuje každý dopravce sám. Další věc – že někde nemají ČD konkurenci a my je platíme z našich daní? To vůbec není pravda! ČD jsou sice vlastněny státem, ale je to samostatná akciová společnost. Nedostává přímou dotaci (pokud tedy nemáme na mysli nějakou podporu z EU, kterou ale mohou získat i soukromníci). Stát u nich pouze objednává veřejnou dopravu v závazku a doplácí prokazatelnou ztrátu. Což se postupně rozšiřuje i na některé linky se soukromými dopravci. Máte ale pravdu, že liberalizace jde pomalu. V tom jsem kritický a snažím se tlačit, aby zrychlila.  Možná také ve svém přípspěvku narážíte na slevu, kterou od září mohou využívat studenti a senioři. Není žádným tajemstvím, že nejsem z této věci dvakrát nadšený. Mnohem efektivnější by bylo vynaložit tyto zdroje na rozvoj železniční infrastruktury. A také hrozí, že některé linky budou zbytečně přeplněné a kvalita cestování se naopak zhorší. Nicméně jedná se o exekutivní rozhodnutí Ministerstva dopravy a osobně do tohoto procesu nemohu zasahovat.