Dálnice v ČR
Dobrý den, pane poslanče,dovolte, abych v úvodu označil Vaši iniciativu ve věci zdražení dálničních poplatků pro českého daňového poplatníka - při současném katastrofálním stavu D1 - za skutečně nevídanou nehoráznost.
Jako poslance za ANO se Vás chci zeptat na jinou věc. Od žádného z Vašich poslanců jsem dosud neslyšel ani náznak snahy o prosazení systému doprovázené přepravy kamionů na železnici, přesto, že většina kamionů ČR jakožto střed Evropy pouze tranzituje a přesto, že do výstavby železničních koridorů stát investoval miliardy z kapes daňových poplatníků. Tyto koridory dnes zhusta využívají soukromí železniční Cargo dopravci k lukrativním přepravám ucelených vlaků, kdežto naše rozbité dálnice dále ucpávají a ničí tisíce kamionů.
V této věci je pro mě hnutí ANO těžkým zklamáním.
I v této souvislosti je Váš návrh pouze obyčejným taháním dalších miliard z kapes daňových poplatníků, při nulové hodnotě toho, co od Vás mohou očekávat.
Děkuji, se srdečným pozdravem
Petr Šebík
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
26.06.2019 16:13:53 - Ing. Martin Kolovratník
Dobrý den, pane Šebíku,děkuji za dotaz na aktuální téma. Nevadí mi diskuze, ve kterých se věcně argumentuje. Jen bych to rád dělal bez emocí a bez ideologie, s tužkou a papírem v ruce. Můj návrh znamená pouze zvýšení maximálního cenového limitu dálniční známky v zákoně, což by umožnilo změnu výše poplatku do budoucna. Třeba od roku 2022, kdy má být hotová modernizace D1. Dříve však růst ceny za dálniční známku nepřipadá v úvahu. O dálničních známkách jsem napsal krátký článek, ve kterém mluvím o všem podstatném. Jestli máte chvilku, přečtěte si ho, najdete ho ZDE.
K druhé části Vašeho dotazu. Osobně se snažím dělat maximum pro rozvoj železniční dopravy v Česku. Přiznám se ale, že Vašemu dotazu příliš nerozumím. Stejně jako každý jiný železniční dopravce, i nákladní dopravci musí za využívání infrastruktury zaplatit.