Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

26.10.2023 13:55:39 - rene

železnice

Kdy se podle vás ČR dočká vysokorychlostních železnic? Nebo jinak, kde to vázne? Vždyť by to odlehčilo nejen silnicím, ale i lidem a bydlení. Kdyby se třeba dalo dojet z Ústeckého kraje, kde je bydlení dost levné snadno a rychle do Prahy, kde je zas víc práce.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

30.07.2024 14:55:54 - Ing. Martin Kolovratník
Dobrý den,
děkuji za váš dotaz ohledně vysokorychlostních železnic v Česku. Téma vysokorychlostních tratí (VRT) je skutečně aktuální a jejich výstavba by mohla přinést mnoho výhod, jak pro silniční dopravu, tak pro obyvatele, kteří dojíždějí za prací. Proces příprav VRT jsem odstartoval s kolegy z PSP v březnu 2017. Tehdy jsme prosadili průlomové usnesení, které dalo vládě řadu konkrétních úkolů, které skutečně přípravu nastartovaly. Díky tomu se nyní blížíme konečně k zahájení výstavby. Stavba prvního úseku vysokorychlostní železniční trati mezi Brnem a Přerovem by měla začít již v příštím roce, tedy 2025. Následovat bude úsek mezi Brnem a Břeclaví, kde se plánuje zahájení prací v roce 2026, a úsek Moravská brána, který by měl být nejpozději zahájen v roce 2028. Vlaky budou na těchto tratích jezdit rychlostí až 320 kilometrů v hodině. Celková výstavba základní VRT infrastruktury v Česku by měla vyjít na 800 miliard korun.
Výstavba vysokorychlostní tratě přispěje k rozvoji severních Čech. Trať je významná nejen z mezinárodního pohledu, ale může zásadním způsobem přispět k ekonomickému rozvoji této oblasti. Cestující na trase Praha – Ústí nad Labem stráví díky vysokorychlostní železnici ve vlaku pouze půl hodiny, což obyvatelům otevře dveře k novým pracovním i studijním příležitostem. Doplněním hlavního ramene o odbočnou větev do Mostu se výrazně zlepší dopravní obslužnost nejen západní části Ústeckého kraje, ale i Karlovarského kraje. Pro tento úsek začneme již brzy připravovat samostatnou studii proveditelnosti.
Určitě sledujte moje sítě, kde pravidelně informuji o postupu příprav VRT.