K srdcím a hlavám
Programovým cílem Vaší strany je socialismus. V deklaraci ze VII. sjezdu KSČM uvádíte, že socialismus uspěje teprve tehdy, až se lidé s jeho zásadami ztotožní, a že změny v myšlení lidí nenastanou ihned a nelze je vynucovat násilím. Souhlasím s tím, že změnu v myšlení lidí nelze vynucovat násilím. Jsou však jistě jiné způsoby, jak dokazuje například moc reklamy. Změna myšlení lidí je dle mého názoru jednou z hlavních věcí, o něž byste měli usilovat. Obzvláště mladým lidem jsou dnes vštěpovány ve své podstatě asociální hodnoty. Kromě toho tu stále je problém iracionální démonizace KSČM potažmo i socialismu obecně. To je potřeba změnit. Podnikáte v tomto směru nějaké konkrétní kroky? Máte plán, jak proniknout k srdcím mladých lidí ovlivněných kapitalistickou propagandou a zbavit Vaši stranu neblahého stigmatu? Máte nějakou "marketingovou strategii", nebo se spoléháte především na přirozené společenské procesy a čas?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
To co máme v lavách odríží konkrétní naše zkušenosti - jestliže zkušenost s minulým režiem byla taková, že skončil krachem, nepochybně je posunv myšlení spojený s nakupením nové historické zkušenosti. To neznamená jen pasivně čekat, že to čas udělá za nás.
Vliv médií a reklamy je masový a ve své pokleslé formě vede k "debilizaci" kterése nesmíme poddávat. Aktivní komunikační strategie může měnit zakořeněné stereotypy v myšlení - ovšem nesmí být provázena rozporem slov a činnů. jako např. mluvit o nové budoucnosti ale uvažovat a mluvit jak podle staré minulosti. To vzhledem k přestárlosti KSČM není jednoduché. Myšlení také bolí, ale lidi tomu třeba neustále učit.
Ale nespolehejme jen na jakousi idealistickou osvětu, která skončí revolucí hlav a srdcí. Idealismus nelze nalít do hlav nějakým norimberským trychtýřem. Ideje održené od reality netáhnou i kdyby byly servírovány geniálním marketingem. Pozornost je třeba věnovat i materiálním podmínkácm našeho života, kritické reflexi dnešních problémů a tvorbě racionálních projektů řešení.