Privatizace ČSA ?
Dobrý den, včera jsem se dočetl, že za necelou polovinu ČSA zaplatí Korejci 68 miliónů korun.Nová tramvaj stojí 56 480 000 korun a nejnovější typ Lamborghini Veneno vyjde na 75 miliónů korun (bez daně).
Je skutečně cena ČSA na úrovni jedné tramvaje nebo luxusního auta, nebo se jedná o další špinavý tunel pravicových politiků?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Ano. O nákup strategického podílu ČSA (o privatizaci) má zajem fy Korea Air. Je to v situaci kdy zájem o takvou společnost není velký a situace fy špatná - tedy jde o cenu nízkou. Prodej je věcí exekutivy, parlament na to emá vilv, ale v minuosti tam některé stranxy (ČSSD a ODS) vysali své zástupce.
Před 10 lety do frimy přišel bývalý ministr obrany za ČSSD J. Tvrdík - zvýšil platy managerů a začal nakupovat flotiluletadel. Ale návratnost této invstice se ukázala špatná a formase i díky rostoucí konkurenci v přepravních nákladech dostala do každoročních ztrát. Přitom jd eo formu s velkou traicí a zaměstnanci pracovali kvalitně.
Do záchran firmy už nateklo někoik milard, znovuse začala prodávat flotila letade a oselkávat náklady, situace je i nadále špatná - přes to že v orgánech fy byli nominováni i lidé z NERV (pánové Zámečník, Mejstřík). Zdá se že zájem vlády a odpovědného mnistra Kalouska není upevnit hospodářskou situaci firmy ale prodat stůj co stůj.
Pro dopravce jako je Korea Air je ČSA vstupní bránou do EU - otázka licence evropského dopravce, kontakty na předních evropských letištích. Přesto ještě nebylo rozhodnuto - neprodat ovšem v situaci opakované ztrátovostri zamená nějak tuto státní firmu sanovat.