Směrnice o řešení spotřebitelských sporů
Četl jsem o nějakých nových směrnicích EU. Mám na mysli alternativním řešení sporů (ADR) a nařízení o řešení spotřebitelských sporů na internetu (ODR). Zaujala mě především ta druhá. Mohu se zeptat, kde si mohu příslušný formulář k podání stížnosti opatřit? A stížnost mohu také vyplnit v českém jazyce a bude mi v něm odpovězeno? Kým
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Vytvoření bezplatné platformy pro on-line řešení spotřebitelských sporů (ODR) při nakupování v jiných zemí EU je novinkou. Zavádí elektronický formulář dostupný ve všech jazycích EU, prostřednictvím kterého bude možné podat na problematického obchodníka stížnost. V České republice je možné se v této souvislosti již nyní obrátit na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci (www.evropskyspotrebitel.cz).
S přátelským pozdravem Libor Rouček