MUDr. Olga Sehnalová, MBA

  • Kroměříž
  • zastupitelka města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

18.03.2013 9:33:19 - osvald

Nové směrnice EU

Četl jsem o nějakých nových směrnicích EU. Mám na mysli alternativním řešení sporů (ADR) a nařízení o řešení spotřebitelských sporů na internetu (ODR). Zaujala mě především ta druhá. Mohu se zeptat, kde si mohu příslušný formulář k podání stížnosti opatřit? A stížnost mohu také vyplnit v českém jazyce a bude mi v něm odpovězeno? Kým

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

03.07.2013 18:55:50 - MUDr. Olga Sehnalová, MBA
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Evropský parlament přijal nová pravidla pro snadnější řešení spotřebitelských sporů mimosoudní cestou v březnu tohoto roku. Já osobně, jako členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele, jenž na dané legislativě dva roky pracoval, o směrnici o alternativním řešení sporů (ADR) a nařízení o řešení spotřebitelských sporů na internetu (ODR) publikovala několik článků na svých internetových stránkách, nejnověji právě po schválení legislativy ze strany EP, viz http://www.sehnalova.cz/clanek/spotrebitele-nova-pravidla-pro-mimosoudni-reseni-sporu-v-eu-2013-3-12.html

V praxi bude tzv. ODR platforma fungovat tak, že spotřebitelé, kteří se setkají s problémy při nákupu přes internet, budou moci podat stížnost prostřednictvím této platformy, a to v jazyce, který si sami zvolí. Platforma oznámí dotyčnému obchodníkovi, že je proti němu podána stížnost. Spotřebitel a obchodník se následně dohodnou, na který subjekt alternativního řešení sporů se k vyřešení dané záležitosti obrátí. Po jejich dohodě obdrží zvolený subjekt prostřednictvím platformy informace týkající se sporu.

Členským státům momentálně běží lhůta, během které musí směrnici i nařízení provést do svých vnitrostátních právních předpisů. K tomu musí dojít do poloviny roku 2015, platforma pro online řešení sporů bude zprovozněna do šesti měsíců po uplynutí lhůty pro provedení do vnitrostátního práva, tzn. ještě o půl roku později.