Mgr. Marta Semelová

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,62. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

23.04.2013 22:48:17 - Řehoř

Dobrý den, naprosto souhlasím

dnes jsem četl o debatě ohledně šolství.Chápu,že modernizaci nelze zstavit,ale když se vrátím zpět,kdy my jsme maturovali,tak prosím vysvětlete mi rozdíl mezi maturitou před r.89 a nyní tzv státní maturity.Nebyly v tom žádně podvody a mylsím si,že ústní a písemné m.,byly o hodně kvalitnější než ty paskvily.které dnes vymýšlíte.Tam jednak musel jeden umět se i vyjadřovat což dnes při nějakých testech nehrozí a potom je to hra buď se trefím nebo ne.Studenti nemají zdaleka takové znalosti co jsme museli mít my.istě dnes je vše přes PC,ale prosím co když se stane něco,že internet klekne.nikdo neumí ani např.ručně nic narýsovat na prkno.ano je to pohodlnější,ale základní věci by měli studenti ovládat.Takže prosím zatím nevidím,že by studenti byli chytřejší.Já jsem si musel poctivě všechno najít v knihách,ale dnes student ani neví jak vypadá kniha,pokud hok tomu nevedou rodiče.Ano vše si najde v PC ,okopíruje a nic nezná.Já dětem radím dle mých znalostí a chápou vše lépe než ty vaše dnešní vymoženosti.Nejdeme dopředu,ale ničíme vše co bylo kvaitní.Dnes bez kalkulačky dítě neumí nic spočítat,tzv kupecké počty ,ale hlavně že jim přidáte ještě další jazyk.Děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

10.05.2013 14:45:13 - Mgr. Marta Semelová

 Nejde tedy pouze o maturitu, ale o to, že došlo k takovému rozvolnění učiva, že v 90.letech jsme byli svědky rozvalu a chaosu v oblasti vzdělávání. Místo kvalitních jednotných osnov na základních školách různé školní vzdělávací programy, rozličné učebnice, které těmto programům velmi často vůbec neodpovídají, přejímání cizích vzorů za každou cenu a bez ohledu na naše tradice, samá svobodná výchova a žádné povinnosti. K tomu financování podle počtu žáků, takže dochází k boji o každého žáka pro školu ruku v ruce s podbízením vůči žákům, studentům a především jejich rodičům. Důsledkem bylo  snižování laťky a požadavků na to, co má žák a student znát a umět. Postupně se ustoupilo od přijímacích zkoušek na středních školách a přijímal se často každý, kdo se přihlásil. Vláda dala zelenou vzniku značného množství soukromých škol, všemožným módním oborům, které produkovaly budoucí nezaměstnané, a gymnáziím se dostala taková podpora, že se rozrostly jako houby po dešti. Pochopitelně na úkor středního odborného a učňovského školství. Úcta  a výchova k práci šla na vedlejší kolej, pracovní vyučování bylo na většině základních škol zrušeno, učňovské školství se stalo něčím podřadným. A tak chybí řemeslníci, ale zato každý má maturitu, která není podložena kvalitou vzdělání, podobně je tomu u vysokoškolského diplomu. Státní maturita potřebná je, ale taková, která skutečně zajistí srovnatelnost a bude mít určitou úroveň a nebude předražená.