Ing. Jiří Dolejš

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

26.05.2013 12:47:41 - Řehoř

Vzdělanost v ČR

teď trochu zase z jiné strany.Četl jsem článek o vzdělání,ale myslím,že v tom bude mít každá další vláda spousty problémů.Je to tím,že dne se dá i titul sehnat jinak než octivými znalostmi,ale to je věc škol,koho vypouští do světa.To mě ani netrápí tolik jako to,že dnes když chcete pořádného dělníka,který opravdu něco umí,tak nemáte šanci.Nedává se možnost těmto lidem se něco naučit.Proto říkám,že i když bude možnost otevřít více provozů,tak nejsou řemeslníci.Dříve např.soustružník nebo frézař, to mělo zvuk,ale dnes má každý pocit,že být "jen"vyučen je ostuda.Každý chce mít maturitu a k čemu,když nemá hlavu na víc.Hlavně,že bude u lopaty človíček,který bude s tou lopatou mluvit anglicky.Potápí se vše co mělo úroveň a zvuk v cizině.Ano,kdo má na to hlavu a nejde mu jen tzv o titul,tak to uznávám,ale dělat školu jen proto,abych měl titul a neuměl ani to co umí tzv obyčejný dělník je smutné.Já jsem si dobrého dělníka vždy vážil,uměl to co já znal z teorie a rád jsem se i ty jeho věci naučil,abych ke svému vzdělání mohl mluvit do práce dělníka.Ale jak dnes technik může něco říci,když nepozná ani kvalitní svár??O tom to všechno je a co budete dál s tímto problémem dělat??Děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

26.05.2013 22:09:23 - Ing. Jiří Dolejš

Skutečné vzdělání je do buducna jedna z mála věcí, které Českou republiku může udělat konkurecneschopnou. Takže je to oblast do které je strategické investovat a platí také že se člověk musí učit celý život.  Pryč jsou časy kdy člověk v mládí nastoupil do jedné práce a z ní také odcházel do důchodu. To nezmanená že musí mít každý maturitu nebo vysokoskolský diplom. S tím by logicky klesala kvalita těchto výběrových škol. V dělbě práce stále mají mít své vážené místo i manuálně pracující i když podíl duševní práce s technickou revolucí se samozřejmě zvyšuje.

Bohužel je také pravda že nabídka vzdělání se ne zcela shoduje s požadavky trhu práce a apírze školy neznamená automaticky zaměstnatelnost..  Přemíra humanitních pborů a škol zaměřených na obchodní služby či správu. Chybí  přrodní obory a především technici. A úzký profil jsou i některé učňovské obory. Obecně ovšem platí že dnes počet lidí v dělnických profesích v sekundérním sektoru trendově klesl na zlomek toho co před desítkami let (to se už nezmění, stejně jako klesl v průmylsové revoluci podíl lidí v primérním sektoru).