Technická kontrola užitkových vozidel
Podle představ socialistických a komunistických europoslanců by měli policisté nově zastavovat a kontrolovat užitková vozidla ne podle jejich technického stavu, ale podle firmy, která je vlastní a provozuje. Jak to by to jako vypadal v praxi? A podle čeho se bude firma posuzovat? A jak já poznám, zda tedy mé auto odpovídá či ne? Přijde mi to jako naprostá blbost!!!
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Navrhovaný systém hodnocení rizik je nejspíše to, co máte na mysli. Ano, v rámci kontrol bude možné se zaměřit více na vozidla provozovaná společnostmi, které mají historii špatných výsledků. Jedná se o naprosto regulérní krok, jehož cílem je zabránění počtu úmrtí způsobených technickými vadami. Firmy se tedy budou posuzovat nadále především podle technického stavu jejich vozidel a i podle jejich „rizikového profilu“. Jinými slovy podle toho, zda u nich došlo v minulosti k častým nehodám způsobených nedostatky technického stavu. Cílem je předcházení rizik a také snížení kontrolní zátěže provozovatelů, kteří svá vozidla řádně udržují.
O balíčku nových předpisů jako celku by měl Evropský parlament hlasovat na červencovém plenárním zasedání.
S přátelským pozdravem Libor Rouček