Ing. Věra Šturmová

  • TOP 09
  • krajská zastupitelka
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
-2,25
muži 84%
ženy 15%
18+ 1%
26+ 19%
38+ 8%
50+ 69%

Průměrná známka je -2,25. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

15.04.2011 10:34:10 - sylenka

Blanku není možné vnímat černobíle

Dobrý den, když se začalo s Blankou, mluvilo se se o značném odlehčení dopravy v některých částech Prahy. Jakým částem Prahy se vlastně ulehčí a pořád je to ulehčení ještě rentabilní? děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

16.05.2011 6:13:16 - Ing. Věra Šturmová

Dobrý den. Tunel Blanka nepochybně odlehčí povrchovou dopravu v Praze. Pochopitelně ty části města, které navazují na vjezdy/výjezdy z tunelu, budou zatíženy více než dnes, doprava tam bude koncentrovanější (větší zatížení se týká i lokalit, kde bude z tunelů vyvedena vzduchotechnika apod.).   Velký problém Blanky však spočívá v tom, že původně byl tento tunelový komplex uvažován jako „vnitřní“ městský okruh, tj. nové tunely měly primárně sloužit pro urychlení a odlehčení dopravních potřeb vznikajících uvnitř města. Řečeno jinými slovy, Blanka měla zejména sloužit tomu, pokud by např. někdo z jednoho konce Prahy potřeboval dojet na druhý.

Tyto původní předpoklady se však jistě nenaplní. Blanka by totiž takto mohla fungovat pouze tehdy, pokud by byl současně s Blankou nebo před ní dokončen také vnější dálniční okruh kolem Prahy. Tento okruh by měl mimo město odvést zejména tranzitní (dálkovou) dopravu, tj. v zásadě vozidla, které přes Prahu pouze projíždějí. Tento vnější okruh však zdaleka není dokončen a bohužel zřejmě ještě dlouho nebude. Tunel Blanka tak k sobě zcela zákonitě stáhne i tuto tranzitní dopravu. Reálně tak hrozí, že Blanka bude mnohem více zatížená, než kdokoli při jejím projektování předpokládal a mnohem výrazněji tak budou zejména zatíženy oblasti města u vjezdů/výjezdů z tunelů.

Řešení této situace je jasné a je v zásadě dvojí. Jednak se pokusit maximálně urychlit výstavbu dálničního okruhu kolem Prahy. Dále nalézt řešení pro ty části města, kde se bude doprava kvůli Blance koncentrovat (např. oblast Holešoviček; jak odtud dopravu dále odvést apod.).

Blanku není možné vnímat černobíle, jako všeřešící dopravní stavbu, jak se zejména minulé vedení pražské radnice snažilo prezentovat.