úroveň školství
Hodně se teď řeší kvalifikovanost učitelů, ale je to to správné kritérium? Dnešní doba se rychle vyvíjí a podle mě je hlavní problém v tom, že se ji učitelé nepřizpůsobují. Dnešní děti se už nemusí vše učit nazpaměť, mají několik zdrojů, ale je třeba je naučit s nimi pracovat, a to třeba starší generace, které nemají s moderní technikou zkušenosti nezvládnou. K čemu je jim pak vzdělání? Nebo kde vy vidíte, podle mě, obrovský propad vzdělanosti a úrovně našeho školství? Kdo nebo co selhává? Jiřčáková
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
10.03.2014 18:44:41 - PaedDr. Ivana Dobešová
Souhlasím, že doba je velmi rychlá a metody práce učitelů musí odpovídat současným schopnostem žáků a potřebám praxe. Výuka není pouze o
používání technologií. Žáci jsou schopni správně využívat možnosti ICT
technologií pokud mají dobrý znalostní základ pro logické vyvozování
postupů, závěrů a zpracovávání informací. Role učitele se opravdu změnila.
Již nejde pouze o mentora, učitel by měl být především couchem , který usměrňuje myšlenkové postupy žáků , formuje jejich názory , konzultuje
závěry , ke kterým žáci dospěli. Vyžaduje to ovšem také seriózní přístup
žáků ke vzdělání, což se v dnešní době ne vždy děje. Jde tedy o oboustrannou
změnu přístupu, dosažení určitého stupně vzdělání jak na straně učitelů, tak
na straně žáků je pouze předpokladem pro výkon povolání , není tedy
cílem, ale cestou.