PaedDr. Ivana Dobešová

  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28.02.2014 10:30:39 - Jiřčáková

úroveň školství

Hodně se teď řeší kvalifikovanost učitelů, ale je to to správné kritérium? Dnešní doba se rychle vyvíjí a podle mě je hlavní problém v tom, že se ji učitelé nepřizpůsobují. Dnešní děti se už nemusí vše učit nazpaměť, mají několik zdrojů, ale je třeba je naučit s nimi pracovat, a to třeba starší generace, které nemají s moderní technikou zkušenosti nezvládnou. K čemu je jim pak vzdělání? Nebo kde vy vidíte, podle mě, obrovský propad vzdělanosti a úrovně našeho školství? Kdo nebo co selhává? Jiřčáková

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

10.03.2014 18:44:41 - PaedDr. Ivana Dobešová
Souhlasím, že doba je velmi rychlá a metody práce učitelů musí odpovídat současným schopnostem žáků  a potřebám praxe.   Výuka není pouze o používání technologií. Žáci jsou schopni správně využívat možnosti ICT technologií pokud mají dobrý znalostní základ pro logické vyvozování  postupů, závěrů a zpracovávání informací. Role učitele se opravdu změnila. Již nejde  pouze o  mentora, učitel  by měl být  především  couchem , který usměrňuje myšlenkové postupy žáků , formuje jejich  názory , konzultuje závěry , ke kterým žáci dospěli. Vyžaduje to ovšem také seriózní přístup žáků ke vzdělání, což se v dnešní době ne vždy děje. Jde tedy o oboustrannou změnu přístupu, dosažení určitého stupně  vzdělání jak na straně učitelů, tak na straně žáků  je  pouze předpokladem pro  výkon povolání , není tedy cílem, ale cestou.