ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,4. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.05.2011 10:54:01 - jirinka

Problematika stavby železnic je rozsáhlejšího charakteru

Dobrý den, četla jsem názor, že železniční koridory jsou v naší republice zbytečně drahé a neučinné řešení, podle autora je lepší stavět nové železnice. Co je na tom pravdy?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

20.05.2011 10:19:44 - Ministerstvo dopravy
 Dobrý den, problematika stavby železnic je rozsáhlejšího charakteru. Pokud vezmeme finanční náklady na rekonstrukci hlavních tratí, tzv. koridory, vyjde nám obrovská částka mnoha a mnoha desítek miliard korun. Avšak pořád to vyjde levněji, než stavba kompletně nových železničních tratí. Zde by se musely mj. vykupovat pozemky, připravovat změny územních plánů a v neposlední řadě kupovat materiál na stavbu rychlotratí, který je mnohem dražší z důvodu větších nároků na bezpečnost provozu (je přeci jenom rozídl, zda vlak jede rychlostí 160 km/h nebo 300 km/h.
I z tohoto důvodu bylo 90. letech vládou rozhodnuto, že budou tratě "pouze" rekonstruovány na vyšší rychlost (ze 120km/h na 160 km/h). Snahou bylo rekonstruovat hlavní tratě vedoucí ze severu na jih a ze západu na východ. Kdybychom stavěli vysokorychlostní železnici, měli bychom zde stěží jednu, zbytek republiky by byl bez rekonstruovaných tratí, což jistě není účelem kvalitního dopravního spojení ...