Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
0,23
muži 64%
ženy 35%
18+ 12%
26+ 25%
38+ 43%
50+ 17%

Průměrná známka je 0,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

22.05.2014 9:41:56 - nodřej kvapný

zákonodárci v ČR

Pro řadu poslanců z ANO včetně vás je typické, že kritizují nečinnost poslanců, to jak sněmovna pracuje... Mě by tak zajímal dvě věci. Váš názor na smysl našeho senátu a váš pohled na, podle mě, velký počet zákonodárců celkem. Proč se nesníží? I v poměru s řadou jiných zemí jich máme na počet obyvatel hodně. A nebylo by třeba dobré i omezit funkční období, po které mohou být poslanci/senátoři zvoleni, jako je tomu třeba u prezidenta?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

03.06.2014 6:01:46 - Ing. Radka Maxová
Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE Dobrý den pane Kvapný,
v první řadě přijměte omluvu, že se dostávám k Vašemu dotazu poněkud opožděně., ale k věci.  Píšete, je pro řadu poslanců „…typické, že kritizujete nečinnost poslanců….“. není to úplně tak, že kritizujeme nečinnost poslanců, resp. všech poslanců. Jde o to, že většina lidí, kteří se zapojili do hnutí ANO a posléze se např. stali poslanci, jsou lidé, kteří byly ve svém „předcházejícím“ životě zvyklí na daleko rychlejší způsob práce, na okamžitě rozhodování, za které si nesli zodpovědnost. Byli a jsou si vědomí, že „každá minuta“ a to doslova, je prostě drahá. Způsob projednávání záležitostí ve sněmovně je pro většinu z nich tudíž něco jako „šok“, zvláště pak, jedná-li se o cílené zdržování schválení či projednávání důležitých bodů. Na základě těchto zkušeností bychom rádi změnili Jednací řád sněmovny. Už teď si ale uvědomujeme, že to zřejmě nebude lehký úkol, o čemž svědčí předběžné reakce ve sněmovně. To k té kritice nečinnosti.

Jinak, co se týká počtu zákonodárců je problematické - a to právě z výše uvedených důvodů - měnit cokoliv na procedurálních způsobech např. u počtu poslanců či senátorů, protože je k tomu třeba změna Ústavy a to je skutečně neuvěřitelně časově náročný proces, vyžadující navíc souhlas 120 poslanců. Takže neříkám, že by naše země nesnesla menší počet zákonodárců, ale rozhodně to není zrovna v tomto okamžiku to podstatné, co by se mělo řešit. V první řadě by právě měly jak Poslanecké sněmovna, tak i Senát pracovat trochu rychleji, dynamičtěji a s větším efektem, k čemuž je zapotřebí potlačení osobních ambicí a věnovat se tzv. obecnému zájmu.

Nevím, v jakém smyslu myslíte omezení funkčního období, ale volební období 4 let je doba, kdy je právě člověk schopen zorientovat se v problematice, tzv. „chytit rytmus“ a mít šanci věnovat se věcem, které jsou nutné.  Do jaké míry je nutné několikeré opětovné zvolení do stejné pozice, přiznám se, že jsem se tím osobně nezabývala a nejsem si jistá, co je to jediné správné. U někoho, kdo má odborné znalostí a vysoký morální kredit může být požehnáním, že ve funkci zůstává, u někoho jsou i 4 roky mnoho.

Mějte se hezky, Vaše Radka Maxová