MHD
Praha se neustále rozšiřuje, ale už se neposiluje hromadná doprava v těchto částech. Máte v plánu s tím něco udělat?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
09.10.2014 17:32:47 - Doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc.
Jedním z našich
dopravních cílů při budování MHD je zaměřit se zejména na kolejovou dopravu. Mým
hlavním cílem bude zahájit výstavbu Metra D. Nicméně ve variantě, která je o 10
mld. levnější než zamýšlí současné vedení města. Výstavba by začala od stanice
Pankrác a v první úseku by se budovala přes Krčskou nemocnici až do zastávky
Nové Dvory. Depo Písnice a samotná stanice v Písnici by se stavěla až po
propočtech ekonomické návratnosti, abychom nestavěli další nevyužívané stanice
metra. Mezi další priority města musí jednoznačně patřit výstavby nových
tramvajových tratí z Barrandova do Holyně a Slivence, dále pak prodloužení
tramvajové tratě v Bohnicích, výstavbu trasy ze Spořilova přes Opatov do
zastávky Háje, a prodloužení trati z Modřan do Libuše. U všechny zmiňovaných
tratí bychom rádi zahájili výstavbu do roku 2017. Rozhodně nesmíme ani zapomínat
na efektivnější využití železniční dopravy v rámci Prahy. Tzn., že okrajové
části s centrem města musím začít spojovat výstavbou nových příměstských
zastávek, tzv. s-Bahn. Železnice musí být více propojena se stávajícím systémem
MHD. Budu prosazovat průjezdový model vlakových spojů, kdy příměstská železniční
doprava nekončí v centrální části Prahy, ale pokračuje po jiných tratích napříč
městem.