Inkluze
Jak nový školský zákon řeší inkluzi těžce logopedicky nemocných dětí?Dovolím si vlastní zkušenost - když moje bývalá žena po rozvodu přeřadila dceru s diagnostikovanou těžkou logopedickou vadou do nejbližší školy (spádová škola pro mnoho obcí - 30 dětí ve třídě) dopadlo to katastrofálně - v pololetí první třídy slovním hodnocením - jinak by dcera dostala pětku - dnes je na specializované logopedické škole a již 4 roky má vyznamenání. Proto tomu systému nevěřím - mnoho škol nemá ani prostředky ani místo pro třídy z nízkým počtem žáků (u logopedie 12 max. ve třídě)
Kromě toho ještě jedna věc - při neustále stoupajícím počtu dětí, které trpí nějakou formou logopedických problémů - je problém i dítě s lehkou logopedickou vadou dostat na Klasické základní škole do logopedické třídy, např. v Brně jsou jen tři školy které toto poskytují - a proč? Jednak nejsou třídy a jednak není dost pedagogů a logopedickou aprobací.
S pozdravem Pospíchal
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
dětí s těžkými vadami, a to
nejen logopedickými, se přeřazení do standardních škol netýká a pro ně
zůstanou stále funkční školy speciální jen s tím rozdílem, že dojde ke
zrušení přílohy vzdělávacího plánu, která vzdělávání takto postižených
dětí upravovala, a která bude nahrazena jiným dokumentem. Pro rozhodnutí
o zařazení dítěte do školy standardní nebo jeho ponechání ve škole
speciální, bude důležitý posudek poradenského zařízení. Jestliže toto
usoudí, že dítě není možno zařadit do jednoho z 5 stupňů, pro které jsou
pevně stanovena podpůrná opatření, pak dojde k jeho ponechání ve
stávajícím zařízení.
S pozdravem, Adam Rykala