Lítačka
Nepřijde vám lítačka hloupý název? Nešlo vymyslet nějaký lepší? Tohle mi přijde dost hovorové. A hlavně jak dlouho bude fungovat? Před několika lety jsme stáli fronty na opencard, teď na lítačku. Já si front užila až až za komančů a žádné další už absolvovat nechci. Proč nevymyslíte jednou něco pořádně?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Vážená paní Horáková,
vnímání názvu i vzhledu karty bude bohužel vždy podléhat subjektivnímu názoru, to znamená, že vždy bude existovat skupina lidí, kterým se název bude líbit a skupina lidí, kterým ne. Omlouvám se, že jsme tentokrát nedokázali vyhovět i Vašemu vnímání českého jazyka, ale rozhodl většinový názor.
Pojmenování bylo stanoveno i na základě analýzy názoru občanů, který provedla agentura Kii. Průzkum mínění začal na facebooku ve chvíli, kdy Praha na konci ledna představila nové řešení. Běžně se ve světě podobné průzkumy takto dělají.
Celkem bylo nalezeno 5727 zmínek, které obsahovaly slovo Lítačka nebo další varianty navrhované lidmi. Projekt Lítačka měl na sítích pozitivní ohlasy a sentiment i mezi influencery. Iniciativa vzniku nové karty je vnímána pozitivně. Ke každé variantě názvu se objevovaly důvody, proč je dobrý i proč není vhodný. Každá zmínka byla ručně hodnocena, zda přináší pozitivní, neutrální nebo negativní sentiment (tzv. analýza sentimentu). Nejvíce pozitivních zmínek získala Lítačka (1800 pozitivních zmínek), 3krát více než Tramvajenka (600 pozitivních). Diskuze se vedla primárně na Facebooku (71,6 %), objevovaly se zmínky v médiích (13,4 %) a také byl poměrně silně zastoupený Twitter (11,7 %).
Osobně spatřuji na novém řešení karty nejdůležitější to, že Praze a Pražanům ušetří nemalé finanční prostředky, které bude možné vynaložit pro zlepšení života obyvatel.
S pozdravem,
Eva Kislingerová