„Zákon o silničním provozu přináší spoustu dobrých věcí. Jednak zjednodušuje a zpřehledňuje bodový systém, jsou tam další prvky, které zatím v ČR nejsou, jako je například řidičský průkaz na zkoušku, možnost řídit pod dohledem mentora od sedmnácti let, což určitě podpoříme. Osobně jsem byl v kontaktu se zástupci ať už zemědělských podniků, nebo majitelů lesů, se kterými jsem komunikoval předjíždění cyklistů na polních a lesních cestách, při kterém je nutné dodržovat zákonem stanovený odstup 1,5 metru, což není vždy jednoduché. Nakonec jsme se dohodli, že nebudeme předkládat pozměňovací návrh této novely, ale pokusíme se připravit po konzultacích s ministerstvem dopravy vlastní návrh novely zákona. Totéž platí i o iniciativě pana senátora Wagenknechta, kdy i já považuji za velice potřebné, aby se zintenzivnilo a zpřísnilo vážení kamionů na našich dálnicích. Opět si ale nemyslím, že je tato problematika natolik jednoduchá, aby se dala vyřešit pozměňovacím návrhem v Senátu,“ říká Zdeněk Nytra.
„U zákona o státním podniku bohužel v ústavně-právním výboru byl přijat pozměňovací návrh, který se snaží vrátit něco, co bylo zavedeno zákonem o financování obrany České republiky. Já opravdu nejsem přesvědčen, že by státní podniky měly mít povinně účty u České národní banky, protože ČNB funguje úplně jinak než běžné komerční banky, a tam si myslím, že bude dobré podpořit pozměňovací návrh, který k nám přišel z Poslanecké sněmovny,“ dodává na závěr Zdeněk Nytra.