Jednání se uskutečnilo na základě žádosti sdružení stavebních firem, které poukazuje na výrazný nárůst cen stavebních materiálů, energií a dalších vstupů. Výsledek předběžné dohody bude nyní předložen členům zastupitelstva, kteří by o něm měli na svém zasedání v příštím týdnu rozhodnout. Základní principy návrhu dohody předpokládají úhradu nárůstu nákladů ve výši 59 milionů korun oproti více než 69 milionům, které byly v původním požadavku, a posun konečného termínu stavebních prací z původního dubna příštího roku na červen. Sdružení firem se v návrhu dohody za uvedenou částku zároveň zaváže k dalším stavebním úpravám na stadionu. Zbourá starou tribunu, kde vzniknou další parkovací místa, parkoviště vybaví dobíjecími stanicemi pro elektromobily, vybuduje šatny pro mládežnické oddíly a navýší počet míst pro diváky k sezení na maximální projektovanou kapacitu 9300.
„Složení vyjednávací skupiny zajišťovalo transparentnost celého procesu, správce stavby a právníci zároveň dohlíželi, aby byly v maximální míře hájeny zájmy a pozice města. Celá věc byla prověřena, především s ohledem na platnou uzavřenou smlouvu a možnosti městského rozpočtu. Zastupitelům chceme na příštím jednání předložit řešení, které reaguje na turbulentní situaci na trhu se stavebním materiálem, na trhu práce a s energiemi. Současně ale budeme tlačit na to, aby navrhované prodloužení termínu dokončení stavby bylo konečné a nedocházelo k dalším časovým prodlevám,“ uvádí primátor města Alexandr Hrabálek.
Ze včerejšího jednání vzešel návrh dohody, kterou budou na svém zasedání v úterý 21. června projednávat zastupitelé města. Dohoda navrhuje úpravu částky za vícenáklady dodavatelského sdružení z původně požadovaných zhruba 69 milionů korun na 59 milionů. Dalším návrhem je prodloužení termínu dokončení díla o dva měsíce, a to z původně plánovaného dubna na červen příštího roku. „Vyjednávací skupina v rámci dohody současně dojednala navýšení rozsahu stavebních prací. Dodavatel zbourá starou tribunu, místo které vzniknou další parkovací místa, parkoviště vybaví dobíjecími stanicemi pro elektromobily. Dále vybuduje šatny pro mládežnické oddíly v zázemí stadionu. Také by měl být navýšen počet míst k sezení z původních osmi tisíc na maximální možnou kapacitu 9300 míst,“ upřesňuje parametry náměstek primátora pro oblast investic Jiří Bláha.
Za město se jednání zúčastnili náměstkyně primátora pro ekonomiku Monika Štayrová, náměstek primátora pro oblast investic Jiří Bláha, zastupitelka Pavlína Springerová, zástupce investičního odboru Magistrátu města Hradec Králové, správce stavby společnost Grinity a zástupci právní kanceláře, která administrovala tendr na stadion. „Bylo to složité a tvrdé, ale z mého pohledu férové jednání. Myslím si, že výsledkem je racionální dohoda zúčastněných stran, z níž jako vítěz vychází samotný projekt multifunkčního stadionu,“ říká členka vyjednávacího týmu a zastupitelka města Pavlína Springerová.
Za stavební sdružení se jednání zúčastnili zástupci společností Strabag, Geosan a D&D Elektromont spolu se svými právními zástupci. „Jednání hodnotíme jako konstruktivní a doufáme, že dosažený kompromis bude 21. června potvrzen i zastupitelstvem,“ uvedla Edita Novotná, tisková mluvčí společnosti Strabag.