prof. RNDr. Ivan Ohlídal, DrSc.

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,16. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.10.2010 12:45:50

Ministr Dobeš působí chaoticky

Ministr Dobeš působí chaoticky

Ministr Dobeš oznámil, že hodlá sloučit čtyři příspěvkové organizace ministerstva školství do jediné instituce.

Ministr Dobeš oznámil, že hodlá sloučit čtyři příspěvkové organizace ministerstva školství do jediné instituce. Jedná se o sloučení Výzkumného ústavu pedagogického, Národního ústavu odborného vzdělávání, Institutu pedagogicko-psychologického poradenství a Národního institutu pro další vzdělávání. Ministr tvrdí, že jejich činnost se překrývá a že pomocí jejich sloučení dosáhne snížení byrokracie a ušetří finanční prostředky. Toto své tvrzení dokládá konstatováním, že se setkává s názory ředitelů a učitelů při svých návštěvách českých škol, v rámci nichž si tito pedagogové stěžují na opakované zasílání podobných dokumentů z různých příspěvkových organizací ministerstva školství.

ČSSD samozřejmě podporuje snahu o snižování byrokracie ve školství a souhlasí i s rozumným šetřením finančních prostředků v resortu školství. Nemá také nic proti slučování institucí řízených MŠMT, pokud je toto slučování racionální a prospěšné a pokud je doloženo odbornými analýzami. Ministr Dobeš však své rozhodnutí o sloučení zmíněných příspěvkových organizací nepodpořil žádnou analýzou. Jsem přesvědčen, že jeho rozhodnutí, učiněné na základě rozhovorů s pedagogy několika škol, není dostatečně zdůvodněno a je čistě subjektivního charakteru, aniž bychom tím chtěli zpochybňovat jím zmíněné názory těchto pedagogů.

Ministr Dobeš tímto svým rozhodnutím opět podpořil naše přesvědčení, že ministerstvo školství i celé české školství řídí chaoticky bez odpovídající odborné erudice. Ministr Dobeš by měl svůj přístup k řízení školství radikálně změnit a do svých rozhodování zapojit i moderní manažerské metody. Ve výše uvedeném případu sloučení čtyř příspěvkových organizací ministerstva školství by pak měl nechat nejprve vypracovat analýzu situace a na základě této analýzy teprve provést patřičné rozhodnutí.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama