Poté budou cestující moci opět využívat zrekonstruovaná nástupiště na zastávkách Troubsko a Střelice dolní. V celém úseku bude také dokončena montáž trakčního vedení. Celkové investiční náklady akce dosahují 2,7 miliardy korun. Na jejím spolufinancování se významnou měrou podílí Evropská unie prostřednictvím Operačního programu Doprava, národní zdroje zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Elektrizaci zmíněného traťového úseku provádí sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic Praha. Stavba, jejíž přesný název zní Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa, začala vloni v červenci, její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. V té době už by měly běžet naplno práce na navazujícím úseku do Zastávky u Brna, příslušnou veřejnou zakázku vyhlásila Správa železnic v minulém měsíci.
„Největší objem prací se nyní odehrává ve stanici Střelice. Konkrétně zde probíhají dokončovací práce na výstavbě podchodu a ostrovního a vnějšího nástupiště. V samotném kolejišti se stavbaři přesunuli ke kolejím, které se nacházejí dál od výpravní budovy,“ popisuje ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák. Jak dodává, pracuje se také na rekonstrukci železničního spodku a svršku na kolejích ve směru na Tetčice a Moravské Bránice a opěrné zdi mezi těmito kolejemi. Současně začaly práce na spodní stavbě nové lávky přes stanici, samotná konstrukce vzniká ve výrobních prostorách mimo stavbu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.