AMSP: Pro udržitelnost firmy je klíčová výroba finálního produktu

19.10.2022 22:54 | Tisková zpráva

Současná bezprecedentní situace v české společnosti ovlivňuje silně podnikání malých a středních firem. 92 % firem se potýká s vysokou inflací, 86 % s energetickou krizí, 70 % ovlivňují dopady války na Ukrajině a 63 % se potýká s nedostatkem surovin a dalších vstupů.

AMSP: Pro udržitelnost firmy je klíčová výroba finálního produktu
Foto: amsp.cz
Popisek: Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Celkem 84 % firem uvádí, že pro udržitelnost (konkurenceschopnost) firmy je důležitá výroba koncového produktu s vysokou přidanou hodnotou. Vyplývá to z aktuálního průzkumu na téma inovací v malých a středních podnicích (MSP), který přesně po roce pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a Českou spořitelnu (ČS) vypracovala agentura IPSOS.

Malé a střední podniky investují až poté, co si na investici vydělají. Vědí tak, že finální produkt je cestou k prosperitě. Finální produkt však samozřejmě vypadá jinak na trhu B2C (spotřebitelském) a jinak na B2B (průmyslovém). Tisíce firem však nemohou vyrábět například auto nebo domy na klíč: finálním produktem je tady i například zámek do dveří auta nebo mechanismus klimatizace. Mírně překvapila skupina opravdu nejmenších firem do obratu 6 mil. Kč za rok, u nichž urgentnost dosáhla nejvyšší hodnoty 92 %.

Místopředsedkyně představenstva AMSP ČR Pavla Břečková k tomu uvádí: „Priorita vyvinout koncový produkt je tak patrná napříč celým velikostním spektrem firem sektoru MSP. Jasnou prioritu tomu dávají podle průzkumu zejména firmy s obratem do 100 mil. Kč, protože právě tyto firmy jsou zpravidla v oné zlomové fázi, kdy se jim podařilo vybudovat solidní zázemí a naráží na strop vlastního rozvoje i setrvání na trhu, pokud se nevydají směrem vlastního vývoje s cílem finálního produktu, respektive produktu s vyšší přidanou hodnotou.“

Pro malé a střední podniky může být stále více rezonující termín „ESG“ (Environmental, Social, Governance) z jejich pohledu nový, ale zpravidla se jednotlivým prvkům uvedeného trendu věnují dlouhodobě a zcela přirozeně, stejně jako je tomu v oblasti CSR (společenské odpovědnosti firem). MSP jsou zpravidla srostlé s regionem či lokalitou, v níž působí a nemohou si dovolit dlouhodobě fungovat neeticky v uvedených oblastech (ESG). Nemohou si také dovolit nereagovat na společenské trendy a vývoj, jakkoli k tomu patrně nebudou používat sofistikovanou či nadnárodní terminologii.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Martin Exner byl položen dotaz

V hybridní a kognitivní válce se musíme bránit a zbrojit stejně jako v té konvenční.

Co tím co jste řekl (viz titulek), přesně myslíte? Jak chcete bojovat proti dezinformacím, hlavně když jste nebyli ani schopni tento pojem přesně definovat? Jak pak chcete bojovat proti něčemu, co není ani definováno? Kde je hranice mezi dezinformací a třeba misinformací nebo tím, co jen není podlož...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Nový mapový portál k trati na letiště - dotazy i připomínky na jednom místě

22:03 Správa železnic: Nový mapový portál k trati na letiště - dotazy i připomínky na jednom místě

Správa železnic spustila geografický informační portál o projektu moderní trati mezi Prahou, Letiště…