AMSP: Tahounem v krizi jsou naše rodinné firmy

10.06.2020 10:58 | Zprávy

Rodinné firmy se ukázaly jako opravdový tahoun při zvládání koronavirové krize. Částky, které chtějí investovat, jsou příslibem k oživení české ekonomiky.

AMSP: Tahounem v krizi jsou naše rodinné firmy
Foto: amsp.cz
Popisek: Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Tato klíčová myšlenka vyplývá z hlavních zjištění letošního květnového průzkumu agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), který proběhl formou mixu telefonického a e-mailového dotazování 210 rodinných firem napříč obory a regiony ČR. Zveřejněním průzkumu tak startuje další ročník soutěže o nejlepší rodinné firmy „Equa bank Rodinná firma roku“, který organizuje AMSP ČR již 9. rokem s cílem ocenění a zviditelnění malých a středních rodinných firem.

„Rodinné firmy jsou základem zdravé ekonomiky. Jsem rád, že podle průzkumu AMSP ČR situace kolem koronaviru vedla ve firmách k semknutí a většinu problémů se jim podařilo vyřešit bez konfliktů, i když je mi jasné, že to nebylo jednoduché,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Osm z deseti rodinných firem chce investovat do rozvoje firmy, v tom jsme na MPO připraveni jim maximálně pomoci, ať už skrze informační platformy CoVpoint a Spojujeme Česko nebo prostřednictvím dotačních programů. Věřím, že toto nelehké období překonáme.“

Z pohledu aktivace zdrojů v období recese provedlo 90 % firem v souvislosti s koronavirovou krizí nějaká opatření s cílem snížení nákladů nebo zvýšení výnosů. Co se týká omezení pro snížení nákladů, nejčastěji šlo o omezení provozu a využití úspor. Dokládá to ohromnou flexibilitu rodinných firem. Opatření zavedly v rekordně krátkých termínech a téměř nikdo nevyčkával.

Nejčastějším opatřením pro zvýšení výnosů byla změna marketingové strategie firmy a způsobu prodeje. K propouštění zaměstnanců došlo jen u 15 % firem a častěji u těch s menším počtem zaměstnanců. Firmy si uvědomily, že klíčem ke krizi je zvýšení prodejních aktivit než omezení provozu a propouštění lidí.

Třetina firem byla schopna si vyjednat odložení splátek u své banky a třetina také využila některý ze státních programů (nejčastěji ANTIVIRUS a COVID I. a COVID II.). Pětina pak využila přímé podpory státu (např. prominutí červnových záloh na daň z příjmu). Na dotaz ke zpětné vazbě ke státní podpoře uvedla třetina (36 %) rodinných firem, že jim nic nechybí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

Pošta

Že je doručování poštou tragické se ví už dlouho. Vy za to kritizujete Rakušana, ale co jste udělali vy, aby česká pošta fungovala líp? Třeba když jste byli ve vládě? Nebo co uděláte, když v ní zas budete? Běžná situace: Zásilka nedoručena, adresát nezastižen, přitom jste doma, ale nikdo se vám neoz...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Světová výstava Expo 2025 na poštovních známkách

22:08 Česká pošta: Světová výstava Expo 2025 na poštovních známkách

Česká pošta ve středu uvedla do prodeje poštovní známky, které připomínají Expo Ósaka 2025.