Pokud by došlo k mimořádné události, jakou je např. přistání poškozeného letounu, musí na letišti rychle zareagovat na příjem takového letounu. Zejména se musí všichni přichystat k možné záchraně pilota, pokud by se nebyl schopen ze stroje dostat vlastními silami a být připraven i na potenciální vznik požáru stroje a jeho okolí.
Z toho důvodu velení úkolového uskupení stanovilo přesný systém kroků. Každá ze zúčastněných osob tak přesně ví, co a kdy má při aktivaci uvedeného signálu udělat. Celého procesu se účastní několik různých druhů záchranných složek a dále koordinátoři, jejichž úkolem je nejenom zajistit efektivní spolupráci, ale i předávat informace velícím stupňům.
Zda je tento postup nastaven správně je nicméně nutné pravidelně zkoušet v praxi, aby se zjistila jak reakce všech zapojených účastníků, tak správnost a proveditelnost nastavených postupů.
Nácvik se proto uskutečnil v reálném režimu. Došlo tak i ke skutečnému výjezdu hasičů, pyrotechniků a zdravotníků k letounu, který simuloval poškozený stroj.
„Praktické provedení cvičení včetně zapojení estonských hasičů a záchranářů přineslo užitek nejen v reálném vyzkoušení si jednotlivých kroků, ale i v optimalizaci nastavení celého procesu Záchrany a odhalení případných slabých míst,“ dodává ke cvičení jeho vedoucí, jeden z pilotů českého kontingentu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva