Seriál bude součástí nadcházejícího závodního víkendu Czech Truck Prix na mosteckém autodromu, stejně jako další oblíbený okruhový seriál Octavia Cup. Ani v něm Tomáš Pekař nechybí a jak jinak, i zde plní roli horkého favorita na celkové vítězství. Fanoušci tak mohou fandit hned dvěma našim velmi úspěšným jezdcům. V hlavním závodě evropského šampionátu okruhových tahačů European Truck Racing Championship (FIA ETRC) totiž rovněž obhajuje loňský titul Čech, a to Adam Lacko z roudnického týmu Buggyra.
Značkový seriál závodů s vozy Renault Clio R.S. IV Cup v regionu Střední Evropy má za sebou čtyři závodní víkendy, které se jely jako doprovodný program šampionátu ADAC GT Masters - na Oscherslebenu, Red Bull Ringu, Nürburgringu a v Zandvoortu. V Mostě se na jaře nejelo, protože sem šampionát Renault Clio Cup Central Europe zamíří až nyní právě jako součást Czech Truck Prix.
Sestava vedoucích jezdců letošního šampionátu se moc neliší od loňské. Tomáš Pekař vede v celkové klasifikaci především zásluhou dvojnásobného vítězství v Rakousku, k němuž vzápětí přidal ještě prvenství v sobotu na Nürburgringu. K tomu připojil ještě dvě druhá a dvě třetí místa, takže si vybudoval poměrně solidní bodový náskok.
Už vloni byl jeho největším soupeřem Sebastian Bleekemolen (Team Bleekemolen), který ale vynechal některé závody. Letos už jede Nizozemec naplno. Po sérii tří druhých míst v úvodních dvou závodech nedojel druhý závod na Red Bull Ringu, když v dešti odstoupil z vedoucí pozice po kolizi s Polákem Urbaniakem. Pak už přišel triumf v nedělním závodě na Nürburgringu a další dvě vítězství na domácí trati v Zandvoortu. Série tří prvních míst naznačuje, že ani v Mostě to nebude mít Tomáš Pekař snadné. Mezi písečnými dunami v Nizozemsku oba jezdci sváděli nádherné souboje, což slibuje velký divácký zážitek i pro Most.
Vloni druhý Niklas Makschin (Ahrens Racing Team) podává vyrovnané výkony, ale v Zandvoortu vyšel zcela naprázdno, což jej zřejmě vyřadilo z boje o titul. Polák Karol Urbaniak, startující za polský tým BM Racing, měl skvělý vstup do sezony, když vyhrál oba závody na okruhu Oschersleben. Jenže v následujících závodech už se mu zdaleka tak dobře nevedlo. V neděli v Zandvoortu sice prokázal, že je stále velmi rychlý, když dojel těsně za Bleekemolenem a Pekařem. Za způsobení kolize s Melvinem de Grootem byl ovšem penalizován třiceti vteřinami a do Mostu pojede s podmínečným vyloučením. Proto ho vyrovnanějšími výkony v průběhu celé sezony bodově takřka dotáhli vloni celkově třetí Andreas Stucki (Stucki Motorsport) a Melvin de Groot (Team Bleekemolen).
Zajímavostí startovního pole je osmašedesátiletý veterán Michael Bleekemolen. Ten se v letech 1977 a 1978 pětkrát pokoušel kvalifikovat do velkých cen formule 1 a ve VC USA 1978 s vozem ATS-Cosworth skutečně startoval. O dva roky později jezdil Mistrovství Evropy formule 3, kde skončil druhý za jistým Alainem Prostem. Později se závoděním skončil, ale několikrát se zase vrátil. V Clio Cupu pomáhá svému synovi Sebastianovi. V Zandvoortu zaznamenal unikátní rekord - 1000. start! Jeho druhý syn Jeroen je velmi úspěšným jezdcem v závodech GT.
Následující podnik seriálu Renault Clio Cup Central Europe se pojede za dva týdny na Hockenheimringu jako součást závodu Whelen Euro Series, tedy evropského šampionátu amerických vozů stock cars. Šampionát uzavře Superfinale Clio Cupu na okruhu Paula Ricarda ve Francii.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva