DPP předpokládá samotné zahájení výstavby ještě v letošním roce v koordinaci s dalšími projekty, které v oblasti připravují jiné subjekty. Uvedení do provozu pak očekává v roce 2025, autobusová linka č. 137 se pak změní na trolejbusovou pod č. 52.
Tato investiční akce představuje vybudování nabíjecí a napájecí infrastruktury pro provoz bateriových trolejbusů v úseku Na Knížecí – U Waltrovky. Vybrané spoje linky č. 137 v současnosti zajíždí do Jinonic a na Malou Ohradu, elektrifikován nicméně bude s ohledem na intenzitu provozu pouze kopcovitý úsek Na Knížecí – U Waltrovky. Vozidla zde zdolávají dlouhé a táhlé stoupání ze Smíchova směrem na Malvazinky s průměrným sklonem až 7 %. I zbytek trasy k Waltrovce má profil s významným stoupáním, resp. klesáním. Z tohoto důvodu bude podíl úseku s trolejovým vedením činit zhruba 80 %. Tato investiční akce je součástí projektu elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy, kromě č. 137 také linek č. 131, 176 a 191, které jsou rovněž v pokročilé fázi projekční přípravy.
V rámci výstavby této trolejbusové tratě vznikne zhruba 4 440 metrů jednostopého trolejového vedení, které bude mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky. Bude nutné osadit 104 trakčních stožárů, přičemž platí stejné pravidlo jako u předchozích elektrifikačních staveb. To znamená, že nevznikne les nových stožárů jen pro trolejbusy, ale DPP v maximální možné míře využije kombinované stožáry, které budou sloužit jak pro trakční vedení, tak i pro pouliční osvětlení. Kromě toho bude nutné položit přibližně dva kilometry kabelových tras a vybudovat zcela novou měnírnu v Peroutkově ulici, která bude napájet trolejové vedení v úseku Santoška – U Waltrovky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva