Smlouva uzavřená v roce 2007 byla v souladu s tehdejší strategií ABI, který chtěl využít dynamicky rostoucí poptávku po importovaných pivech v USA. S cílem stát se největším importérem prémiových a super-prémiových značek do USA vytvořil ABI dokonce specializovanou obchodní divizi. V roce 2006 hledal ABI do svého portfolia kvalitní český super-prémiový ležák a značka Czechvar nejlépe splňovala jeho představy. Budějovický Budvar nabídku ABI k obchodní spolupráci přijal, neboť prostřednictvím této smlouvy se mu otvírala historická příležitost k využití největší distribuční sítě na území USA a v důsledku i k zásadnímu navýšení exportu do USA. Smlouva se týkala pouze obchodní spolupráce v USA a nijak neovlivnila probíhající spory o značku Budweiser v ostatních zemích. Po změně vlastníka (ovládnutí skupinou InBev) v roce 2008 se ve společnosti ABI změnila obchodní koncepce a poklesl její zájem o dovoz importovaných značek do USA (ABI získal pro severní Ameriku široké portfolio značek původní skupiny InBev).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva