Kalamitní stav vyhlásila společnost v osmi krajích, bez elektřiny se ocitlo na 628 tisíc odběrných míst. Půl milionu z nich se podařilo připojit zpět během 18 hodin. Vyčíslené škody na zařízení přesáhly 71 milionů korun.
„Nejhorší situace nastala v neděli krátce po poledni, evidovali jsme 608 poruch na vedení vysokého napětí a další stovky na napětí nízkém. Bez elektřiny se ocitlo přes 620 tisíc odběrných míst. V pondělí v šest hodin ráno to již bylo „jen“ 120 tisíc odběratelů. Prioritou bylo opravit poruchy na vedení vysokého napětí a připojit tak co nejvíce odběratelů zpět k elektřině,“ vzpomíná na tyto perné okamžiky Radim Černý, člen představenstva ČEZ Distribuce a ředitel úseku Řízení sítí.
Orkán Herwart způsobil 3 571 poruch na zařízení distribuční soustavy ČEZ Distribuce, z toho 6 poruch na zařízení velmi vysokého napětí, 1 121 poruch na zařízení vysokého napětí a 2 444 poruch na zařízení nízkého napětí. Kalamitní stav trval 62,5 hodiny. Z pohledu počtu odběratelů bez elektřiny se jednalo o čtvrtou nejhorší kalamitu v historii ČEZ Distribuce. Rozsahem v podobě počtu omezených trafostanic jasně dominuje Herwart.
Na odstraňování následků ničivé smršti se podílela tisícovka pracovníků v terénu, na dispečinku, distribučním call centru i pracovníků obsluhy, kteří komunikují s klienty z řad samosprávy. Nejčastějším typem škod na zařízení byly poruchy způsobené pády stromů a větví do vedení, jejichž následkem došlo k přetržení vodičů, a vyvrácení či zlomení sloupů, poškození konzol, izolátorů, vazů pojistek i trafostanic v důsledku velmi silného větru za přispění podmáčeného terénu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva